شما اینجا هستید

    تیتریک »  تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال برای مرمت قلعه ماکو

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو گفت: از اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال برای مرمت و سامان‌دهی قلعه ماکو اختصاص می‌یابد.

قاسم عباسی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» اظهار کرد: از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو اعتباری به میزان ۱۶۰ میلیارد ریال به منظور مرمت و سامان‌دهی قلعه تاریخی ماکو اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد:  قلعه ماکو که با برج‌ها و باروهای استوار خود بر شهر کنونی مشرف است، نمونه‌ای از معماری زیرصخره‌ای ایرانی محسوب می‌شود. اما همچنان بسیاری از ساختارهای معماری آن در زیر لایه‌های فرسایشی صخره پنهان مانده و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرستان شناخته می‌شود.

تخصیص اعتبار برای کاخ باغچه‌جوق و بافت تاریخی ماکو

عباسی افزود: علاوه بر قلعه ماکو، مقرر شده است که منطقه آزاد ماکو مبلغ هشت میلیارد ریال برای ادامه مرمت‌های کاخ باغچه‌جوق اختصاص دهد تا سرعت اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی افزایش یابد.

وی همچنین بیان کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی، بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای حفاظت از آثار تاریخی و دو میلیارد ریال برای سامان‌دهی بافت تاریخی ماکو در نظر گرفته شده است.

پیشرفت‌های آینده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ماکو

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماکو افزود: با تخصیص این اعتبارات، انتظار می‌رود که نه‌تنها قلعه ماکو و کاخ باغچه‌جوق به شکل مناسبی مرمت و حفظ شوند، بلکه زمینه‌سازی مناسبی برای جذب گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ منطقه فراهم شود. این اقدامات به طور قطع نقشی مؤثر در توسعه پایدار گردشگری و ارتقاء جایگاه ماکو در نقشه گردشگری کشور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت و مرمت آثار تاریخی و فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این آثار نه تنها نمایانگر تاریخ و هویت یک منطقه هستند بلکه می‌توانند به عنوان منابع ارزشمندی برای جذب گردشگران و توسعه اقتصادی محلی عمل کنند. امیدواریم با تخصیص این اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های موثر، ماکو به یکی از مقاصد برتر گردشگری کشور تبدیل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16301

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد