شما اینجا هستید

    تیتریک » شرکت در انتخابات مسئله‌ای مهم و ضروری است

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات مسئله‌ای مهم و ضروری است، عنوان کرد : انتخابات ریاست‌جمهوری برای تعیین سرنوشت همه افراد است و همه باید حضور پیدا کنند تا صالح‌ترین فرد برای این مسئولیت انتخاب شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی»، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن ایام عزاداری محرم به اهمیت بزرگداشت این ایام پرداخت و تاکید کرد که برای عزاداری امام حسین (ع) باید توجه و اهتمام ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به ضرورت فضاسازی مناسب شهری در ایام محرم، ادامه داد: در شهر و استان باید مسئله سیاه‌پوشی و عزاداری امام حسین جدی گرفته شود تا کسانی که وارد شهر می‌شوند، این عزاداری را متوجه شوند. همچنین تاکید کرد که هیئت‌ها نباید تنها به عزاداری و سینه‌زنی بسنده کنند بلکه علما باید معارف و اهداف امام حسین را برای جامعه تبیین کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: برای تبیین اهداف امام حسین و شناخت معارف، لازم است از علمای دینی دعوت شود تا مسائل مهم در مراسمات عزاداری بیان گردد. این مراسمات باید به صورت مؤدبانه و همراه با معرفت برگزار شود.

وی همچنین بر برگزاری مراسمات با شعور حسینی تاکید کرد و افزود: عزاداران امام حسین باید از انجام عزاداری‌های غیرمتعارف پرهیز کنند. این مراسمات باید به گونه‌ای برگزار شود که هیچ مزاحمتی برای شهروندان و همسایگان به وجود نیاورد.

سید قریشی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات مسئله‌ای مهم و ضروری است، عنوان کرد : انتخابات ریاست‌جمهوری برای تعیین سرنوشت همه افراد است و همه باید حضور پیدا کنند تا صالح‌ترین فرد برای این مسئولیت انتخاب شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه هرچقدر مشارکت در انتخابات بالا باشد، قدرت و اقتدار ملی نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: اگر سستی کنیم و به اقتدار کشور صدمه وارد شود، همه کسانی که پای صندوق رأی نیایند مقصر خواهند بود. مردم باید بدانند که با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی، دل شهدا و مقام معظم رهبری و به‌خصوص شهدای خدمت را شاد خواهند کرد و با حضور گسترده خود از بین دو نامزد، فرد اصلح‌تر را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: طی روزهای اخیر، مقام معظم رهبری به مسئله رقابت بین نامزدهای ریاست‌جمهوری اشاره کردند و تاکید داشتند که بعد از انتخاب رئیس‌جمهور، مسئله رقابت باید به رفاقت تبدیل شود و نه عداوت. باید بعد از انتخابات، رقابت به رفاقت تبدیل شود و با هم‌افزایی بیشتر برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش شود.

سید قریشی یادآور شد: تمامی کاندیداها در هنگام تبلیغات خود را خادم ملت معرفی کردند و بایستی بعد از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به ملت به کار گیرند تا شاهد توسعه و پیشرفت کشور باشیم.

وی همچنین به پایان انتخابات و مشخص شدن رئیس‌جمهور اشاره کرد و یادآور شد که بعد از اتمام انتخابات، حامیان کاندیداها باید هیجانات خود را کنترل کنند و به انتخاب مردم ارزش قائل شوند. در این راستا باید توجه داشت که هیجانات واهی دشمنان انقلاب اسلامی را شاد خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه دشمنان در فکر توطئه هستند، عنوان کرد: باید توجه داشت دشمنان در فکر نابودی نظام و انقلاب هستند و نباید رفتار ناشایستی در جامعه به وجود آید که دل دشمنان را شاداب کند. باید از نتیجه انتخابات تمکین کرده و اتحاد و انسجام در کشور را حفظ کرد.

وی به انتصاب وزیران و مدیران کل بعد از اتمام انتخابات اشاره کرد و گفت: انتصابات از موضوعات مهم دولت به شمار می‌آید و کسانی که به سمت ریاست منصوب می‌شوند باید از افراد دین‌دار و انقلابی که تابع مقام معظم رهبری و احکام دین هستند، انتخاب شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16265

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد