شما اینجا هستید

    اجتماعی » صدور ۸٫۵میلیارد تومان مجازات جایگزین حبس

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: در سال 1402 بالغ بر 8.5 میلیارد تومان جایگزین حبس به نفع جامعه و خدمات عام المنفعه در حوزه‌های مختلف در دادگستری استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ناصر عتباتی در دیدار با معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور با تمجید از عملکرد مطلوب کانون استان اظهار کرد: فرهنگی که از طریق کانون به خانواده‌ها منتقل می‌شود بسیار حائز اهمیت و موثر است و ۴ میلیون مخاطب این نهاد ارزشمند ظرفیت بالایی است برای بهبود فرهنگ خانواده و جامعه است و این کارهای اثر بخش باید تداوم یابد و تقویت شود.

وی افزود: کارهای فرهنگی کانون نتیجه‌اش رشد مهارت‌های رفتاری در جامعه و تعالی اخلاق است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی  با اشاره به مجازات‌های جایگزین حبس گفت: دادگستری استان نگاه ویژه و حمایتی به برنامه‌های کانون دارد و مجازات‌های جایگزین حبس را در پاره‌ای از موارد به تامین نیازمندی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اختصاص داده است.

عتباتی گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر هشت و نیم میلیارد تومان جایگزین حبس به نفع جامعه و خدمات عام المنفعه در حوزه‌های مختلف در دادگستری استان صادر شده است.

فلاح معاون فرهنگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشور که به همراه آبسوران مدیرکل کانون استان در این دیدار حضور داشتند ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان یکی از برنامه‌ای مهم کانون در کشور است و در این مورد دبیرخانه ای تشکیل شده است.

وی افزود: مهارتهای زندگی در طرحهای مختلف تدریس می‌شود تا بتوان تاثیرات مطلوب را در خانواده‌ها و جامعه شاهد بود.

فلاح با اشاره به اهمیت جایگزینهای حبس در حوزه کودکان گفت درخواست داریم دادگستری روند صدور جایگزین‌های حبس را تداوم بخشد و در میزان حداکثر بکارگیری کند.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد کانون گفت سه میلیون جلد کتاب در کانون انتشار یافته و ۱۰۴۰ مرکز در کل کشور ایجاد شده که حدود چهار میلیون مخاطب را پوشش می دهد.

فلاح ارتباط با کانون اصلاح و تربیت را هم مورد تاکید قرار داد و گفت در سطح کشور ارتباطات خوبی با قوه قضائیه در حال شکل گیری می باشد که از استان هم می خواهیم این ارتباطات را تقویت کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16205

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد