شما اینجا هستید

    آرشیو » سنگ تمام مردم ارومیه در راهپیمایی روز قدس

راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بازتاب گسترده‌ای در سطح افکار عمومی جهان داشته است این اهمیت به دلایل مختلفی است، از جمله تحولات اخیر در منطقه و واکنش‌های جهانی به جنایات صهیونیست‌ها در غزه که قلب جهانیان را به درد آورده. همچنین، حضور در راهپیمایی به‌عنوان اعلام بیداری جهانیان علیه سلطه و نمادی از اتحاد امت اسلام در مقابل استکبار تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که برای ما ایرانیان این روز از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری شده است و از اهمیت بیشماری برخوردار است چرا که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نام‌گذاری کردند و از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان خواستند که برای کوتاه‌کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به‌عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و آزادی‌خواهان جهان مواجه شد چنان که در سال‌های اخیر علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود چنان که بر اساس گزارش برخی از منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

روز قدس امسال باتوجه‌به گذشت ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کرانه باختری که به منجر به شهادت ۳۳ هزار نفر فلسطینی شده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پیش‌بینی می‌شود راهپیمایی روز قدس در سال جاری باشکوه و عظمت بیشتر در کشورهای مختلف برگزار و در واقع به صحنه‌ای برای محکومیت و انزوای هرچه بیشتر رژیم اسرائیل منجر شود.

رژیم صهیونیستی در ۷۵ سال گذشته ساکنان اصلی سرزمین فلسطین را از وطن خود بیرون رانده و اموال و املاک آنها را غصب کرده است و این رژیم در طول این سال‌ها جنایت‌های زیادی را انجام داده که در طول تاریخ بی‌سابقه است و در روز قدس این جنایت‌ها از سوی افکار عمومی و آزادی‌خواهان جهان محکوم می‌شود.

امروز هم باری دیگر مردمان این مرزبوم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته‌اند و با جان‌ودل با مشت‌های گره‌کرده انزجار و نفرت خود را از رژیم کودک کش اسرائیلی اعلام می‌کنند.

همگی آمده‌اند کودک و بزرگ پیر و جوان، مرد و زن تا از مردمان مظلومی که در میان هجوم وحشی‌های صهیونیست، خواب آرام را که از چشمان کودکان ربوده بودند دفاع کنند.

مردم از ساعات اولیه راهپیمایی در میدان ولایت ارومیه تجمع کردند و با خروش انقلابی و جهادی خود، تعهد خود را نسبت به آرمان‌های انقلاب و حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند.

در کوچه‌ها و خیابان‌های ارومیه، مردم با شعارهای کوبنده، نفرت خود را از اقدامات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنند، و خیابان‌ها را که نگاه می‌کنیم پرچم رژیم غاصب صهیونیستی در زمین نقش بسته و مردم با نفرت از روی آن عبور می‌کنند.

سردار محمدحسین رجبی در حاشیه این مراسم با اشاره به جنایات اخیر رژیم کودک کش و منحوس صهیونیستی اظهار کرد: این اولین جنایت رژیم صهیونیستی نیست چرا که رژیم صهیونیستی مولود نامشروع غرب به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: جنایات رژیم کودکش صهیونیست علیه مردم فلسطین به‌ویژه غزه در طول تاریخ بی‌سابقه است.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه سپاه پاسداران حامی مردم فلسطین است.

وی عنوان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با به‌شهادت‌رساندن تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران به دنبال عوض‌کردن صحنه درگیری است و چون در باتلاق غزه گیر افتاده است، چاره‌ای جزء قبول شکست را ندارد.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به آخر خط رسیده است تأکید کرد: رژیم از نفس افتاده اسرائیل با ترور در پی ایجاد هیاهو و پوشاندن شکست مفتضحانه خود است که باید بداند کار بر رژیم روزبه‌روز سخت و سخت‌تر خواهد شد و طوفان سهمگین‌تری در پیش دارد و سزای عمل خود را به‌زودی خواهد دید.

رجبی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اذعان کرد: حضور مردم در راهپیمایی پیام روشنی دارد که مردم مسلمان ایران هر ساله از قدس مردم فلسطین حمایت می‌کنند و امسال هم باری دیگر به صحنه آماده‌اند و حمایت خود را از مظلومیت مردم فلسطین اعلام می‌دارند.

فاطمه نبی زاده یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی به خبرنگار درناسسی گفت: دفاع و حمایت از مظلوم وظیفه انسانی و اخلاقی ما مسلمانان است و روز قدس نیز نماد دفاع از مظلوم است؛ بنابراین وظیفه داریم در این راهپیمایی حضور داشته باشیم.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی خباثت و شرارت خود را به اوج رسانده و تأسف‌بارتر از آن سکوت مجامع به‌اصطلاح حقوق بشر بین‌المللی است که این جنایت‌های رژیم صهیونیستی را دردناک‌تر می‌کند.

 

امیرمحمد جوادی دیگر شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: به این راهپیمایی آمدیم تا حمایت خود را از مردم و کودکان فلسطین به گوش مردم جهان وعلی الخصوص خود مردم فلسطین برسانیم، و به اسرائیل بگوییم که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان باید به‌عنوان وظیفه دینی و سیاسی خود، روز قدس را گرامی بدارند و با شرکت در راهپیمایی، جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

جوادی خاطرنشان کرد: پیام ما با حضور در این راهپیمایی به جهانیان این است که نباید به ستمگران اجازه داد بر مظلومان حکمرانی کنند. جامعه جهانی باید برای حقوق بشر و عدالت اجتماعی متحد شود و به مبارزه با نقض حقوق انسانی ادامه دهد.

در راهپیمایی روز قدس ارومیه حضور کودکان دهه نودی و هشتادی که همراه خانواده شرکت کرده‌اند بسیار چشمگیر و باشکوه بود. کودکانی که با پرچم‌های مزین به تصاویر کودکان فلسطینی با شعار مرگ بر اسرائیل آرمان‌های انقلاب را فریاد می‌زدند. محمدحسین با پرچم سه‌رنگ کشورمان و پلاکارد مرگ بر اسرائیل در این مراسم بود که به خبرنگار ما در خصوص علت حضورش گفت: ما کودکان و نوجوانان ایرانی آمده‌ایم که از کودکان فلسطینی در برابر دشمنان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: کودکان فلسطینی هم سن ما نیز حق بازی‌کردن و زندگی دارند مثل سایر بچه‌های دنیا، ولی اسرائیلی‌ها آنها را می‌کشند و اجازه زندگی آرامی را به آنان نمی‌دهند.

محمدحسین ادامه گفت: هنگامی که مظلومیت این کودکان را دیدم بر خودم وظیفه دانستم که با پدر و مادرم در این راهپیمایی شرکت کنم و فریاد عدالت‌خواهی خود را به جهانیان برسانیم.

در دل آذربایجان غربی، مردم با شور و شعوری عمیق، همگام و همدل، در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند. این حضور نمادین، بیانگر اتحاد و همبستگی آنان در برابر مسائل مهم جهانی و حمایت از مظلومان است. این رویداد، نه‌تنها نشان‌دهنده آمادگی مردم برای ایستادگی در کنار حقیقت است، بلکه برگ زرینی در تاریخ این منطقه به شمار می‌رود.

راهپیمایی روز قدس که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، نمادی از همبستگی و وحدت امت اسلامی در مقابل سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی است. این روز به‌عنوان فرصتی برای اعلام همدردی با مردم فلسطین و ایستادگی در برابر ظلم و ستم شناخته شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این روز، مردم در سراسر جهان با شرکت در راهپیمایی‌ها، پیام اتحاد و مقاومت خود را به جهانیان ارسال می‌کنند و نسبت به مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی حساسیت نشان می‌دهند.

بر اساس گزارش‌های اخیر، راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بازتاب گسترده‌ای در سطح افکار عمومی جهان داشته است این اهمیت به دلایل مختلفی است، از جمله تحولات اخیر در منطقه و واکنش‌های جهانی به جنایات صهیونیست‌ها در غزه که قلب جهانیان را به درد آورده. همچنین، حضور در راهپیمایی به‌عنوان اعلام بیداری جهانیان علیه سلطه و نمادی از اتحاد امت اسلام در مقابل استکبار تلقی می‌شود.

حضور در راهپیمایی روز قدس امسال اهمیت ویژه‌ای دارد و به‌عنوان نمایشی از آزادی‌خواهی و حق‌طلبی مردم ایران در دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان و مستکبران است این حضور گسترده نشان‌دهنده پیام نفرت و انزجار از رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15810

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد