وی افزود: این تاکسیها علاوه بر کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، میتوانند در کاهش هزینههای رانندگان و مسافران نیز مؤثر باشند.
معصوم زاده با اشاره به اینکه این طرح در شهر ارومیه هنوز اجرایی نشده است، گفت: یکی از مشکلات اصلی این طرح قیمت بالای تاکسیهای برقی است که در حدود ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان متغیر است.
رئیس سازمان مدیریت حملونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار داشت: رانندگان تاکسی در ارومیه باتوجهبه منطقه و درآمد روزانه خود، توانایی خریداری این نوع تاکسیها را ندارند و باید تسهیلات دولتی برای این طرح فراهم شود.
معصوم زاده ادامه داد: طی جلسهای که بهزودی با مسئولان در تهران برگزار خواهد شد، سعی خواهیم کرد برای بهرهمندی هر چه بیشتر رانندگان از تسهیلات کمبهره و در حدود ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای برقی اقدام کنیم.
وی در خصوص نوسازی تاکسیهای فرسوده در شهرستان ارومیه نیز گفت: برای نوسازی تاکسیهای فرسوده که تعداد آنها حدود ۶۰۰ دستگاه است، خودروهای صفر سمند و ساینا در نظر گرفته شده است که تسهیلات در حدود ۳۷۳ میلیون تومان برای خرید آنها در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول افزود: باتوجهبه اینکه بستر مناسب برای نوسازی تاکسیهای فرسوده در سال گذشته فراهم نشده بود، این طرح هنوز موفق به اجرا نشده است.
وی اعلام کرد: طی سال گذشته تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو نو به تاکسیرانی شهرستان ارومیه بهصورت نقدی توسط رانندگان خریداری شده است.
معصوم زاده در پایان از پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی خبر داد و گفت: برای نوسازی پرداخت الکترونیکی اتوبوسرانی طی سال آینده اقدامات لازم انجام خواهد شد و همزمان با آن پرداخت الکترونیکی تاکسیها نیز با همکاری شرکت مربوطه انجام خواهد شد.
انتهای خبر/