شما اینجا هستید

    اجتماعی » افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری شهرداری تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « درناسسی» علی مصطفی‌زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در گفتگو با خبرنگار درناسسی از تصویب لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری خبر داد و گفت: این میزان افزایش به صورت معوقه از اول مهر ماه امسال به رانندگان استیجاری پردات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه برای ارائه هر چه‌بهتر خدمات شهری و حمل‌ونقل شهری اقدام به عقد قرارداد با خودروهای استیجاری کرده است، گفت: رانندگان استیجاری که با تاکسی، وانت‌باری و مینی‌بوس فعالیت می‌کنند و از طریق مناقصه برنده شده‌اند، در سال‌های گذشته مبالغ کمی را به‌عنوان اجاره از شهرداری ارومیه دریافت می‌کردند.

مصطفی‌زاده افزود: بنابراین با ورود دادستانی استان آذربایجان غربی و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، مطالبات رانندگان استیجاری به شهرداری ارومیه اعلام شد و شورای شهر ارومیه باتوجه‌به شرایط موجود و بدون ایجاد ممنوعیت، با افزایش حقوق این گروه از کارگران موافقت کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری کافی نیست تا زندگی آنها را تأمین کند. زیرا هزینه‌های نگهداری، استهلاک و جانبی خودروها باتوجه‌به تورم بسیار زیاد است. اما این افزایش حقوق به‌منظور جبران بخشی از مشکلات آنها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه، برخی از موارد قرارداد رانندگان استیجاری تغییر کرده و از اول مهرماه امسال، حقوق بیشتری به آنها پرداخت خواهد شد.

مصطفی‌زاده گفت: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در سال آینده تلاش خواهند کرد تا این بی‌عدالتی که در حق رانندگان استیجاری وجود دارد را برطرف و در مورد پرداخت حقوق آنها تجدیدنظر شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باتوجه‌به تورم و افزایش هزینه تأمین قطعات خودرویی لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری موردبحث و بررسی قرار گرفت و با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد و برای تأیید نهایی به هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری ارسال شد. این لایحه پس از تأیید هیئت تطبیق اجرایی خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15181

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد