شما اینجا هستید

    آرشیو » دانشجویان نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نشات گرفته از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان بوده است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص آغاز هفته بسیج و فرارسیدن روز دانش‌آموز اظهار داشت: در زمان رژیم پهلوی ایران در مستعمره آمریکا قرار داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی پای آمریکا از ایران قطع شد، در این میان می‌توان بیان کرد پیروزی انقلاب اسلامی نشات گرفته از تلاش‌ها و مجاهدت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان بوده است.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان، یادآور روز ماندگار در تاریخ انقلاب جمهوری اسلامی ایران است، روزی که در آن با تبعید معمار کبیر انقلاب، در اعتراض به قانون کاپیتولاسیون دانش‌آموز و دانشجویان در دانشگاه تهران پای درخت انقلاب با کشتار مزدوران رژیم پهلوی پرپر شدند و به همین مناسب امام راحل ۱۳ آبان ماه را روز دانش‌آموز نام نهادند تا یاد و خاطره رشادت‌های جوانان برای همیشه زنده نگه داشته شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان نقش اساسی روشنگرانه و فراموش‌نشدنی در وقوع و پایداری انقلاب دارند و این نسل پر هیجان و پر شور و پر جنبش در هویت انقلاب اسلامی الگویی ماندگار و ملموس برای هم‌نسلان و آیندگان خود شدند.

وی با اشاره به واقعه سیزدهم آبان در سال ۵۷ عنوان کرد: این روز بهترین فرصت است تا پیام بیداری و استکبارستیزی انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم و در حال حاضر جنایات آمریکا ادامه دارد و اقدامات اخیر و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه از جمله اقدامات و جنایات آمریکا است.

ذاکر با اشاره به اینکه در ۱۳ آبان آخرین پایگاه توطئه آمریکا در ایران به خواست همه مردم برچیده شد گفت: امام راحل نیز با تایید این اقدام آن را به حق “انقلاب دوم ” خواندند و هم اکنون جوانان و دانش‌آموزان نقش مؤثری در پیشبرد اهداف نظام اسلامی دارند.

وی گفت: جوانان و دانشجویان با تحصیل علم و ارتقای علم و دانش می‌توانند در پیشرفت علمی کشور مؤثر وقع شده موجب آن شود که ایران در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند که بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های علمی زیادی را در کشور شاهد بوده‌ایم که این پیشرفت‌ها باعث شده است زیر سلطه آمریکا نباشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های جهان اسلام باعث عصبانیت آمریکا شده که این عصبانیت خود را به‌صورت توپ و بمب توسط رژیم صهیونیستی وو ترور افراد علمی در کشورمان خالی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با مقاومت‌های جوانان و جنبش‌های جوانان شاهد ازبین‌رفتن نقشه‌های شوم آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14751

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد