شما اینجا هستید

    آرشیو » شخصیت شهید بهشتی شخصیتی بی بدیل و بی نظیر بود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی علاوه بر اینکه که شخصیتی فیلسوف و فقیهی وارسته به شمار می رفتند،به دلیل دارای شخصیتی علمی شخصیتی جهانی به شمار می رفت.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv،وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اروم tv  با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اظهارداشت: شهید بهشتی از جمله رهبران انقلاب اسلامی در نهضت ۱۳۵۷ بود که منافقین ایشان را زیر نظر قرار گرفت و سعی در ترور این شخصیت والا داشتند.

وی با شاره به شخصیت والای شهید بهشتی اذعان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با اشاره شخصیت ایشان فرموده بودند شهید بهشتی امتی برای ملت ایران بود و این موضوع نشان دهنده شخصیت تاثیر گذار این شهید بزرگوار در جامعه بوده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آیت شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی کشور ایران عنوان کرد: از جمله اتفاقاتی که در زندگی شهید بهشتی رخ‌داده و بسیار حایز اهمیت بود و نقطه عطفی در زندگی ایشان بود می‌توان به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش شهید بهشتی چه  قبل انقلاب چه بعد از انقلاب ستودنی است کمتر نقشی مانند شهید آیت الله بهشتی می‌توان در بین رهبران ابتدای انقلاب پیدا کرد که چنین تأثیرگذاری در انقلاب جمهوری اسلامی داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه‌به اشرافیت شهید بهشتی به علم روز و قوانین کشورهای مترقی به دلیل سفرهای متعددی که به کشورهای دنیا داشت و طی این سفرهای خارجی تجربیات بسیاری کسب کرده است که  این تجربیات و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی که داشتند برای تدوین قانون استفاده کرده است .

جلال زاده ادامه داد: در آن زمان شهید بهشتی به عنوان  نائب رئیس در تدوین قانون اساسی فعالیت می‌کرد اما در نقش اصلی برای تدوین قانون اساسی کشور ظاهر شدند که نقش ایشان در تدوین قانون اساسی بی بدیل و نظیر بوده است .

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرمشان کرد: شهید بهشتی علاوه بر اینکه که شخصیتی فیلسوف و فقیهی وارسته به شمار می رفتند، ، به علت تسلط به زبانهای بین المللی و شخصیتی علمی دارای شخصیتی جهانی بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13808

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد