شما اینجا هستید

    اخبار ویژه » قانون اساسی کشور را مدیون زحمات شهید بهشتی هستیم

نماینده ولی فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی گفت: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های مقدس و والای انقلاب اسلامی بود که حضرت امام خمینی دراین‌خصوص می‌گوید بهشتی مثل یک ملت بود.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv،  میثم فیاضی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در سپاه شهدا آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم ‌‌‌‌tv در خصوص حادثه هفتم تیر و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های مقدس و والای انقلاب اسلامی بود که حضرت امام خمینی درخصوص شخصیت ایشان می فرمایید شهید بهشتی مثل یک ملت برای ملت ما بود .

وی اذعان کرد:شهید دکتر بهشتی را می توان به عنوان یکی از شخصیت‌های بزرگ دانست که در تجدید بنای تفکر انقلابی و تشکیلاتی انقلاب اسلامی ایران تأثیر داشت؛ زیرا در زیر لوای رهبری امام امت به هدایت انقلاب پرداخت است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی جز شخصیت‌های تأثیرگذار در جامعه ما بوده و ما هم اکنون قانون اساسی کشور را مدیون این شخص والامقام هستیم .

فیاضی اظهار داشت: این فرد چنان شخصیت داشته که بر جهان تحول ایجاد کرد و شخصیت بسیار بی‌نظیر داشت و ایشان چنان نگرشی در عالم ایجاد کرد که دشمنان متوجه این شخصیت شده و ایشان را مقابل افکار و عقاید خودشان دیدند و تصمیم بر ترور گرفتند.

وی ادامه داد: اگر در هفت‌تیر شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش را ترور کردند معلوم می‌شود که در دنیا اگر کسانی که در مقابل آمریکا بایستد و از افکار آنان پیروی نکنند دست به ترور آنان خواهد زد .

فیاضی تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز آماده است که در مقابل منکرات باید ایستاد و ایستادگی در مقابل منکرات تاوانی دارد که تاوان نظام جمهوری اسلامی ایران ازدست‌دادن جان شهیدانی همچون بهشتی و شهید رجایی بوده است.

وی عنوان کرد: ادعای جای حمایت از حقوق بشر آمریکا دروغ است چرا که دست به جنایات زیادی زده‌اند و ۱۷ هزار نفر را به دست منافقین در کشور ایران ترور کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه جنایات آمریکا تمامی ندارد عنوان کرد: شهادت دانشمندان هسته‌ای و شهدای دیگر نشان دهنده فضاحت حقوق بشری آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: خون‌های شهیدانی همچون بهشتی هم اکنون در جهان نمود پیدا کرده و نتیجه این خون‌های به‌ناحق ریخته شده افول آمریکا در جامعه جهانی در برداشته است .

فیاضی با اشاره به اینکه شهید بهشتی انسان جامع و وارسته ای بود گفت: شهید بهشتی فقط به آموختن اکتفا نکرد، بلکه عمل کردن را سرلوحه کار خویش و لازمه آموختن قرار داد .

فیاضی گفت: یکی از صفات شهید بهشتى، آن عالم ژرف اندیش، پذیرفتن حق بود، همین که می فهمید سخنی حق است، آن را می پذیرفت و این بیانگر صفای روح آن اسوه اخلاق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13796

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد