شما اینجا هستید

    اجتماعی » ۶۰درصدمصوبات راهداری تکاب تحقق یافته است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تحقق نزدیک به ۶۰ درصدی مصوبات مقام عالی استان آذربایجان غربی به شهرستان تکاب در حوزه راهداری خبر داد.

ایرج دست‌نشان مدیر کل راهداری آذربایجان‌ غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» اظهار داشت: شهرستان تکاب به‌عنوان جنوبی‌ترین نقطه استان موردتوجه مقام عالی استان قرار داشت که به همین جهت ۱۶ پروژه در حوزه راهداری و راه روستایی در سفر استاندار مصوب شده که از این تعداد نزدیک به ۶۰ درصد مصوبات تحقق‌یافته است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این اداره کل در شهرستان تکاب، بهسازی و آسفالت راه‌های روستائی بوده است که به دلیل فعالیت معادن اطراف در برخی مناطق به‌صورت کامل تخریب و غیرقابل‌استفاده شده بود و در همین راستا آسفالت و بهسازی ۲۷/۵ کیلومتر از این محورها در دستور کار قرار گرفته که از این مقدار نیز به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد پروژه‌ها اجرائی شده است.

دست‌نشان خاطرنشان کرد: همچنین لکه‌گیری و روکش آسفالت محور تکاب – تخت سلیمان – دندی به‌عنوان یکی از محورهای مواصلاتی گردشگری به طول ۸ کیلومتر انجام شده و این پروژه نیز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر کل راهداری آذربایجان‌ غربی یادآور شد: باتوجه‌به فاصله شهرستان تکاب از مرکز استان نیز اعتبارات لازم به‌منظور اورهال خودرو های برف‌روب این شهرستان تخصیص و تعداد ۳ دستگاه خودرو سنگین اورهال شد و خوشبختانه در فصل بارش مشکلی از لحاظ برف‌روبی محورهای مواصلاتی این شهرستان به وجود نیامد.

شهر تکاب یکی از شهرهای زیبای استان آذربایجان غربی است که ۱۷۶۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. شهر تکاب در جنوب شرقی استان واقع شده و از سمت شمال با استان آذربایجان شرقی، از سمت جنوب با استان کردستان، از سمت غرب با شهرستان شاهین‌دژ و از سمت شرق با استان زنجان همسایه است. زبان اغلب مردم این شهر ترکی، کردی سورانی، کردی کرمانجی و فارسی است.

شهرستان تکاب دو بخش تخت سلیمان و مرکزی دارد. این شهرستان به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی و معادن طلا یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان آذربایجان غربی به‌حساب می‌آید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15536

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد