شما اینجا هستید

    آرشیو » ۲۰ معدن راکد در آذربایجان غربی احیا شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته ۲۰ معدن راکد و غیر‌فعال استان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فعال و به چرخه تولید بازگشتند که با فعال پ‌سازی این معادن برای ۱۶۰ نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شد.

عبدالحمید سرتیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ارومtv، اظهار کرد: در استان ۲۳۰ معدن غیرفعال و راکد شناسایی شده است که جهت فعالسازی این معادن، فرآیند مزایده عمومی برگزار خواهد شد و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته با صدور ۵۰ فقره پروانه بهره برداری برای معادن جدید زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۱۴ نفر ایجاد شد که جهت بهره برداری از این معادن بیش از دو هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر ۵۴۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج ۱۸ میلیون و ۷۲۷ هزار تن در استان وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از هفت هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۴۲۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

سرتیبی عنوان کرد: طی یک سال گذشته بیش از دو هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ و به خزانه دولت واریز شده است که نسبت به سال گذشته با ۱۰۱ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13216

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد