شما اینجا هستید

    تیتریک » ۱۵ هزار متقاضی نوسازی واحدهای مسکونی آذربایجان غربی

  سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی تعداد ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد مسکونی متقاضی نوسازی هستند.

رسول عطایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«درناسسی»  در حال حاضر  در استان آذربایجان غربی تعداد ۱۵ هزار و ۳۷۲ واحد مسکونی متقاضی نوسازی هستند اظهار کرد: این درخواست‌ها در سامانه ستاد ملی ثبت شده‌اند و شامل ۲۲ شهر می‌شوند.

وی ادامه داد: تأکید شده که بازسازی منازل در مناطق فرسوده شهری به همکاری مستمر شهرداری‌ها و مقامات محلی نیاز دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: در این راستا، بیش از ۱۲,۴۷۲ تن قیر رایگان به ارزش تقریبی ۱,۱۶۹ میلیارد ریال در چند سال گذشته به شهرداری‌های منطقه تخصیص داده شده است. این قیر برای آسفالت کردن ۲۵۹ کیلومتر معابر در محلات هدف در نظر گرفته شده است.

عطائی تصریح کرد: برای جذب بیشتر قیر، نیاز به همکاری گسترده شهرداران است تا اهداف بازآفرینی شهری مبنی بر توزیع عادلانه خدمات و افزایش سرانه‌های شهری محقق شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش محدوده محلات هدف و جمعیت آن‌ها، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری سایر نهادهای مرتبط، برنامه‌های مشترک را بازبینی کرده و در نتیجه ۵۷۲ پروژه با بودجه‌ای بالغ بر ۵۵.۳۰۴ میلیارد ریال تدوین شده است. این پروژه‌ها در شهرهایی چون ارومیه، بوکان، پیرانشهر، خوی، سردشت، سلماس، مهاباد و میاندوآب اجرایی خواهند شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای نوسازی واحدهای مسکونی در آذربایجان غربی، معیارهای مختلفی در نظر گرفته شده است که  به ثبت پروانه‌های ساختمانی در سامانه ستاد ملی، اطلاع‌رسانی بسته‌های تشویقی در رسانه‌ها، ارائه تخفیفات برای پروانه‌های ساختمانی و خدمات نظام مهندسی،  اجرای برنامه دو ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری، تخصیص قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی در محدوده‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد.

خاطرنشان‌می‌‌شود این معیارها با هدف توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری و همچنین توزیع عادلانه این خدمات در نظر گرفته شده‌اند. همکاری همه‌جانبه شهرداران و مسوولان شهرستانی برای موفقیت این برنامه‌ها ضروری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16175

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد