شما اینجا هستید

    آرشیو » یکه‌تازی کمبود و گرانی در بازار مرغ/ گلایه مردم ارومیه از نبود نظارت‌ها

ضعف در مدیریت و کمبود نظارت‌ها باعث شد در هفته‌های اخیر بازار گرانی گوشت مرغ داغ‌تر شود حتی گاهی برخی از مغازه‌‌داران به دلیل افزایش لحظه به لحظه‌ای گوشت، از عرضه آن خوداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری ارومtv، مرغ به دلیل مناسب بودن قیمت نسبت به سایر گوشت‌ها همواره در سبد غذایی مردم جای ثابتی داشت اما این روزها گوشت مرغ نیز به حدی گران شده است که در آستانه حذف شدن از سفره مردم قرار دارد.

وارد بازار که می‌شوی هر فروشنده‌ای به دلخواه قیمتی به روی گوشت‌ مرغ گذاشته است و معتقد است گران می‌فروشد چون باید گران بخرد.

افزایش قیمت کالاهای اساسی گویا تمامی ندارد و بی تدبیری‌ها در این زمینه کمر مردم را زیر بار گرانی خم کرده است. قشر متوسط جامعه هر  روز به زیر خط فقر نزدیک‌تر می‌شود و علت اصلی ضعف در مدیریت و کمبود نظارت‌ها است.

ضعف در مدیریت و کمبود نظارت‌ها باعث شد در هفته‌های اخیر بازار گرانی گوشت مرغ داغ‌تر شود حتی گاهی برخی از مغازه‌‌داران به دلیل افزایش لحظه به لحظه‌ای گوشت، از عرضه آن خوداری کنند.

مشاهدات میدانی از فروشگاه‌های عرضه مرغ در سطح شهر حاکی از آن است که مردم این روز‌ها باید در صف خرید مرغ بایستند و تقریبا تمام مغازه‌های عرضه مرغ خالی از مرغ است و مشتری‌ها با دست خالی از مغازه‌ها بر می‌گردند و اگر هم هست با قیمت بالا به فروش می‌رسد.

شهروندان از وضعیت گرانی‌ها، آشفتگی بازار و عدم نظارت‌ها ب گوشت مرغ گله دارند و معتقدند که در بازار نظارت و برخورد جدی با گران‌فروشان نمی‌شود در همین راستا با گشت و گذار در بازار ارومیه، خبرنگار اروم‌tv، با چند شهروند گفت‌و‌گو کرد.

مغازه‌داران در جواب اعتراض به قیمت‌های سلیقه‌ای می‌گویند، همین که هست، اگر نخرید دو روز دیگر گران‌تر نیز می‌شود

مجید امیرزاده یکی از شهروندان در ارومیه در صف توزیع مرغ در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv، با اشاره به منتظر ماندن خود به مدت دو ساعت برای تهیه گوشت مرغ گفت: گوشت یکی از اقلام پرمصرف است بنابراین مردم مجبور هستند چندین ساعت را در صف‌های ایجاد شده منتظر باشند تا شاید بتوانند از گوشت مرغی با قیمت مصوب تهیه کنند.

وی تصریح کرد: چرا هر بار باید شاهد گرانی، کمیابی و یا گلایه مردم و تولیدکنندگان باشیم، وزارت کشور یک چیز می‌گوید و جهاد کشاورزی حرف دیگری می‌زند، مگر نظارت نیست؟

امیرزاده عنوان کرد: هر مغازه‌دار گوشت گرم را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کند وقتی هم اعتراض می‌کنی، در جوابش می‌گوید، همین که هست اگر نخرید دو روز دیگر باید دو برابر قیمت امروز  آن را خریداری کنید.

متاسفانه مسئولان به خصوص فرماندار ارومیه در خواب زمستانی به سر می‌برد

دیگر شهروند ارومیه‌ای از صف طولانی گوشت مرغ گلایه کرد و گفت: مسئولان جهاد کشاورزی و فرماندار باید مقدمات لازم را برای دسترسی آسان مردم به اقلام غذایی را فراهم کنند تا صف‌های این چنینی در شهر تشکیل نشود که متاسفانه مسئولان به خصوص فرماندار ارومیه در خواب زمستانی به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: اگر به بازار عرضه گوشت مرغ به درستی نظارت شود دیگر شاهد صف‌های طولانی و افزایش قیمت‌ها نمی‌شویم و هر خانوار به راحتی می‌تواند گوشت مرغ خود را تهیه کند.

این شهروند عنوان کرد: صف‌های مرغ زندگی مردم را مختل کرده است و کسی هم جوابگوی مردم نیست.

جهاد کشاورزی در زمینه کنترل قیمت گوشت مرغ باید به وظیفه خود عمل کند

جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌غربی یکی از مشکلات موجود در بازار امروز استان را قیمت مرغ عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی به عنوان مسئول حوزه تولید و توزیع و البته نظارت، باید طی ۲۴ ساعت برنامه مشخص برای تنظیم بازار این محصول را ارائه کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به بهبود معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به ویژه در کالاهای اساسی گفت: معیشت مردم خط قرمز ماست و باید برای صیانت از این امر با دقت برنامه ریزی و عمل کنیم.

کرمی با بیان اینکه نهادهایی نظیر جهاد کشاورزی در این خصوص وظیفه بسیار مهمی دارند و باید به وظیفه خود عمل کنند، تاکید کرد: نهادهای مسئول در کنترل بازار بویژه کالاهای اساسی، باید پیش از گران شدن این کالاها تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکل بیاندیشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد: برخی مشکلات در خصوص افزایش قیمت مرغ وجود دارد که این مشکلات بر بازار اثر گذاشته و وظیفه ماست که برای رفع آن برنامه ریزی داشته باشیم.

هیچ کمبودی در عرضه گوشت مرغ در استان وجود ندارد

نادر رحیمی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان‌غربی تداوم توزیع روزانه و منظم مرغ گرم و منجمد در ایام تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان در سطح بازار استان خبر داد و گفت: در صورت افزایش تقاضا آمادگی عرضه بیشتر هم وجود دارد.

وی با اشاره به افرادی که مرغ‌های منجمد را یخ‌زدایی کرده و به قیمت بالاتر عرضه می‌کنند، تاکید کرد: در صورت مشاهده این افراد متخلف پرونده قضایی تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی می‌شوند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی در زمینه تامین و عرضه گوشت مرغ نخواهیم داشت چرا که جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته مطلوب بوده است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد .

کلام آخر،

شهروندان همیشه با ماجرای تکراری یک بام و دو هوای قیمت‌ها در بازار و پاسخ‌های ضد و نقیض روبرو بوده‌اند که امیدواریم طی روزهای آینده مسئولان ذیربط بتوانند با تدابیر لازم مشکلات و نوسانات موجود در بازار مرغ را کنترل کنند.

گزارش از نجیبه معصومی سرای

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12649

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد