شما اینجا هستید

    آرشیو » گشوده شدن باب استجابت دعا در شب رقم خوردن تقدیر

کم‌کم به پایان ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و عرصه یک ماه بندگی و عبادت بی‌واسطه با خدا رو به پایان است شب‌های قدر، پیشانی عبودیت و بندگی است تا مقدرات یک ساله خود را رقم بزنیم.

به گزارش پایگاه خبری ارومtv، کم‌کم به پایان ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم و عرصه یک ماه بندگی و عبادت بی‌واسطه با خدا رو به پایان است شب‌های قدر، پیشانی عبودیت و بندگی است تا مقدرات یک ساله خود را رقم بزنیم.

هر چند در این میان اتاق‌های خبری تاریک معاندین و تاریک دلان اجنبی و منافقین کوردل داخلی خواستند ولی نتوانستند با دروغ پراکنی حضور معنوی مردم را در این شب‌ها تحت تأثیر قرار دهند، این مؤمنان مردم متمدن ایران اسلامی بودند که با تاسی از سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند: مردم مؤمن و مسجدی ما بیشتر از دیگران به قواعد عمل می‌کنند به همین دلیل با توجه به دعوت هیات امنای مسجد روستای نجف‌آباد بخش انزل ارومیه به صرف افطاری، خبرنگاران پایگاه خبری اروم‌tv به دعوت آنان لبیک گفته و راهی این روستا شدند، از همه جای روستا صدای خدا و شب‌های روشن رمضان لبریز بود همه از کاشانه‌ها بدر شده‌اند و با رساندن خود به مسجد روستا، دلشان را با خدای ابولاایتام گره زده‌ بودند.

وارد مسجد که می‌شویم،فضای بسیار نورانی و توأم با معرفت، عشق و معنویت در مسجد حاکم است و هر یکی دلداده الهی با یک دست قرآن و در دستی دیگر که دانه‌های تسبیح را شماره می‌کرد مشغول مناجات با حضرت عشق است و به قول حضرت آقا، آمده تا یکسال رزق و روزی‌اش را در شب‌های قدر بگیرد.

از پیرزن قد خمیده‌ای که سپیدی موهایش روایت روزگار جوانی گذشته است تا جوانی که امتداد نگاهش برای بدرقه روزگار در پیشش تا خدا دو دو می‌زند هر کدام گوشه‌ای از مسجد نشسته و منتظر اذان مغرب هستند تا روزه خود را افطار کنند.

عده‌ای از جوانان نیز با شور و اشتیاق در حال پخش چای و آب داغ هستند تا شاید بتوانند با افطاری دادن به روزه داران، از وعده ثوابی که پیامبر اکرم‌ (ص) در خصوص اینکه هر کس یک مؤمن روزه‌دار را در ماه مبارک رمضان افطاری‌دهد، پاداشی برابر با آزاد کردن یک بنده خدا داده، بهره ببرند.

ساعت از ۲۱ گذشته و قاری تلاوت آیات کلام‌الله مجید را آغاز کرد
صدای ناله‌های جماعت مشتاق حاجت‌دار، صدای «یا من اسمه دوا و ذکره شفا»، طنین پر همهمه بلندگو، و مداحی که با همه توانش ضجه میزند و اشک را بر دیدگان شکسته دلان جاری می‌کرد.

دعای فرج، سرگل دعاها در شب قدر

یکی از احیا‌داران روستای نجف‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv، اظهار کرد: شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است و در این شب با قرار دادن قرآن بر روی سر و توسل به امیرالمومنین (ع) به درگاه پروردگار دعا می‌کنیم.

وی بیان کرد: در چنین شب‌های از خداوند متعال عاجزانه درخواست می‌کنم که شفای عاجل به تمامی مریضان عنایت بفرماید همچنین خواسته همه مؤمنین در این شب تعجیل در فرج مولا و مقتدای ما است و از خدای متعال می‌خواهم که امسال را سال فرج آقا و مولا امام زمان (عج) قرار دهد.

نوجوان دهه هشتادی در گوشه دنج مسجد اُطراق کرده و در حال مناجات بود، از او در خصوص فضیلت‌های شب قدر پرسیدم، با چشمانی اشک‌آلود گفت:لیالی قدر شفاعت‌بخش و معجزه‌کننده است.

وی بیان کرد: شب‌های قدر فرصت ارزشمند برای معرفت‌افزایی و تعالی‌بخشی روح است و خوشبختی، کمال و سعادت بشری از مسیر قدر می‌گذرد.

این نوجوان گفت: از خداوند می‌خواهم تمامی جوانان را خوشبخت و آخرت و عاقبتشان را بخیر کند.

پس از کسب فیض از صحبت‌های عزاداران امیرالمومین  نوبت به مداحی و قرآن به سرگیری عاشقان به اهل بیت (ع) رسید، عاشقانی که در سوگ نخستین امام شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) به سر و سینه زدند و خون گریستند.

الغوث الغوث خلصنا من النار

قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت (ع) و نوای «بک یا الله» فضای مسجد را پر کرده بود. سیاهپوشانی که قرآن بر سر گرفته و الغوث الغوث سر دادند…

سرتاسر مسجد لبریز از مومنانی بود که در پر رمز و رازترین شب سال دست به آسمان برداشتند و دعا کردند. مردان و زنان از پیر و جوان قرآن بر سر گذاشته و دست گدایی به آسمان دراز کرده‌اند تا رحمت الهی شامل حال آنها شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12916

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد