شما اینجا هستید

    آرشیو » کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های حساس ناسالم شد/۴۶ روز هوای پاک سهم مردم ارومیه

مدیرکل حفاظت  محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به سکون و پایداری جو، هوای ارومیه همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

سعید شهند در گفت و گو با گروه اجتماعی پایگاه خبری اروم‌tv؛ اظهار کرد: با توجه به سکون و پایداری جو، هوای ارومیه همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی از وجود ۱۰ ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا  در شهرستان‌های مختلف استان خبرداد و گفت: مجوز نصب دو مرکز دیگر نیز اخذ شده تا این تعداد به ۱۲ مرکز برسد.

مدیر کل حفاظت  محیط زیست استان تصریح کرد: از این تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، ۶ ایستگاه در شهر ارومیه قرار دارد و در شهرهای خوی، سلماس، بوکان و سردشت نیز هر کدام یک ایستگاه نصب شده است.

شهند عنوان کرد: بررسی داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی ارومیه، حاکی از آن است که امسال ۴۶ روز هوای پاک، ۲۰۹ روز هوای قابل قبول و مابقی روزها بالاتر از استاندارد گزارش شده است.

وی تاکید کرد : با توجه به وضعیت کنونی آلودگی هوا توصیه می‌شود افراد مبتلا و دارای سابقه بیماری‌های قلبی، کلیوی و ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد در معابر و مرکز شهر و انجام فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند

شهند عنوان کرد: مردم از هر گونه فعالیت منجر به افزایش آلودگی هوا، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن باید خودداری کنند.

وی افزود: خودداری از خروج غیرضروری از منزل، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط‌زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11803

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد