شما اینجا هستید

    آرشیو » کم‌کاری مسئولان قبلی شاخص بیکاری و تورم در آذربایجان غربی را افزایش داده است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته به دلیل کم‌کاری مسئولان در استان شاخص بیکاری و تورم در آذربایجان‌غربی افزایش یافته این موضوع موجب نگرانی جوانان شده است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری اروم‌tv؛ آذربایجان‌غربی امسال بالاترین نرخ تورم را تجربه کرده و پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

با توجه به در دسترس بودن ظرفیت‌های عظیم معادن و خاک حاصلخیز برای کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی بیکاری و وضعیت اقتصادی و تورم حاکم در این استان، آه از نهاد هر انسان مسئول دغدغه‌مندی بلند کرده و زندگی را برای اقشار مختلف مردم سخت‌تر می‌کند.

در این راستا، گفت و گویی با حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

حجت‌الاسلام سید سلمان‌ ذاکر گفت: برابر اظهارات کارشناسان، تورم و اشتغال دو شاخص فلاکت در هر استان و کشور است.

وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل کم‌کاری مسئولان در استان شاخص بیکاری و تورم در آذربایجان‌غربی افزایش یافته این موضوع موجب نگرانی جوانان شده است.

ذاکر بیان کرد: در دو سال اخیر با پرداخت تسهیلات اشتغال و همت مسئولان ارشد استانی تا حدودی نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده اما همچنان شاخص بیکاری نگران‌کننده است و باید تمامی مسئولان برای رفع این مشکل کمر همت بسته و از نیروی جوان در بدنه ادارات استفاده کنند.

وی در خصوص افزایش شاخص تورم در استان گفت: تورم به معنی افزایش مستمر قیمت‌ها است و این افزایش قیمت‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله افزایش نرخ ارز، رشد پایه پولی، افزایش هزینه‌های تولید داخلی و بالا رفتن ریسک فعالیت‌های مولد اقتصادی، مهمترین دلایل تورم هستند.

ذاکر نبود مواد اولیه را از عوامل افزایش تورم در استان دانست و گفت: واحدهای تولیدی بیشتر مواد اولیه خود را از استان‌ها و کشورهای همجوار وارد می‌کنند که بالا بودن هزینه حمل و نقل و همچنین گران بودن مواد اولیه باعث شده است که تولیدکنندگان، محصولات خود را با نرخ بالا عرضه کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رویکرد دولت توجه به مردم و رفاه مردم و دغدغه اصلی آن اشتغال جوانان است که امیدواریم با تلاش مسئولان و با رفع موانع توسعه، زمینه‌ها را برای رفع موانع توسعه هموار کنیم  و با سرعت بتوانیم به اهدافی که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم فهیم کشور است دست یابیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11965

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد