شما اینجا هستید

    اقتصادی » کشف کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان غربی

  فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف کالای قاچاق به ارزش 11 میلیارد ریال در نوار مرزی استان خبر داد.

سردار محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» اظهار کرد: در راستای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان پر تلاش استان توانستند در ۲۴ ساعت گذشته با اشراف اطلاعاتی،دو دستگاه خودروی تریلی حامل کالای قاچاق را توقیف کردند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی گفت: کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در نوار مرزی استان آذرباجان غربی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: مرزبانان در بازرسی از بار این دو دستگاه تریلی؛ ۵۲ عدد واکسن، ۹ عدد آمپول، ۱۶۸ عدد قرص، ۱۶۸ کیلوگرم روغن نباتی، ۲۳ فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی با اشاره به ارزش ۱۱ میلیاردریالی محموله مکشوفه، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها چهار نفر متهم دستگیر و دو دستگاه خودرو تریلر نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی بیان داشت: مرزبانی برای جلوگیری از ورود و خروج قاچاق کالا عزم جدی دارد و به‌منظور برخورد قاطع با هرگونه تردد غیرمجاز و تجاوز مرزی اقدامات گسترده‌ای در سطح نوار مرزی انجام می‌دهد و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی، بر نوار مرز به طور کامل اشرافیت دارند.

وی یادآور شد: کشف کالای قاچاق توسط مرزبانان نقش مهمی در حفظ اقتصاد و امنیت ملی دارد. مرزبانان با جلوگیری از ورود کالاهای غیرقانونی به کشور، از تضعیف بنیه اقتصادی جلوگیری می‌کنند و به حمایت از تولید داخلی کمک می‌کنند و این امر به نوبه خود می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری و افزایش رفاه اجتماعی مؤثر باشد.

خاطرنشان می‌شود مرزبانان در استان‌های مختلف ایران موفق به کشف و ضبط مقادیر قابل‌توجهی کالای قاچاق شده‌اند. در استان خراسان رضوی، مرزبانان توانستند ۵۴ تن ماکارونی قاچاق را کشف کنند که ارزش آن ۱۵ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال برآورد شده است همچنین، در همین استان، ۵۱۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه و ۵۴ کیلوگرم هروئین کشف شده که نشان‌دهنده تلاش‌های مرزبانان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

کشف کالای قاچاق نه‌تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر اجتماعی نیز اهمیت دارد. با جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز، مرزبانان به حفظ سلامت و امنیت شهروندان کمک می‌کنند و از پیامدهای منفی قاچاق بر جامعه می‌کاهند. این امر نشان‌دهنده اهمیت والای نقش مرزبانان در حفاظت از مرزها و حراست از منافع ملی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15989

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد