شما اینجا هستید

    اجتماعی » کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کتاب گویا دارد

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: ۴۰۰نفر نابینا و کم بینا عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند و از امکانات این بخش استفاده می‌کنند.

خدیجه معصومی در گفت‌گو با ارومtv؛ با اشاره به اینکه منابع بریل فقط در کتابخانه مرکزی ارومیه موجود است، افزود:  تعداد ۱۰۰۲ نسخه کتاب و ۱۲ هزار و ۴۷۶ کتاب گویا در این کتابخانه موجود است و در سایر کتابخانه‌های استان نیز بیش از ۲۰۰منبع گویا در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

وی خاطر نشان‌کرد: غیر از کتابخانه مرکزی استان که دارای بخش مستقل نابینایان و کم بینایان با امکانات و تجهیزات و منابع خاص است در سایر کتابخانه ها ی عمومی نیز بخش منابع گویا برای استفاده علاقه مندان ایجاد شده اما فعالیت ها و امکانات موجود در کتابخانه مرکزی تخصصی تر و کاملتر تراست.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق آخرین آمار استان دارای ۷۴کتابخانه نهادی، ۲۳ کتابخانه مشارکتی، ۲کتابخانه مستقل و ۷سالن مطالعه است که به اقشار مختلف ارائه خدمات فرهنگی می کنند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است.

معصومی ادامه داد: تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی تا پایان مهرماه سال جاری ۲۷۲درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11489

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد