شما اینجا هستید

    اجتماعی » کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی در استان آذربایجان غربی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «درناسسی» در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: باتوجه‌به ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه در استان آذربایجان غربی استان با کاهش دما مواجه بوده و منطقه اثرگذاری سامانه بارشی در تمام نقاط آذربایجان غربی بوده و تا آخر هفته ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی فعالیت این سامانه بارشی همراه با وزش باد و کولاک برف خواهد بود و طی روز آینده هشدار سطح نارنجی صادر و احتمال خسارت بالا نیز پیش‌بینی می‌شود.

صابری گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای به سبب بارش برف خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: آمادگی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، اجتناب از سفرهای غیرضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از مواردی است که باید توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بارش برف‌وباران در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: باتوجه‌به شروع بارش‌ها در استان آذربایجان غربی بیشترین بارش در ارومیه با ۳۳ میلی‌متر و پیرانشهر با ۱۹ میلی‌متر گزارش شده است.

صابری با اشاره به گرم‌ترین و سردترین شهر یادآور شد: شهرستان نقده با ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر و چالدران منفی ۶ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

وی گفت: با ورود سامانه بارشی در استان آذربایجان غربی دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این مدت، بیشترین ارتفاع برف در ارومیه هفت سانتیمتر و در سلماس چهار سانتی‌متر به ثبت رسید.

خاطرنشان می‌شود اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد روز چهارشنبه باتوجه‌به بارش برف و برودت هوا، فعالیت مدارس نوبت صبح در برخی شهرستان‌ها از جمله ماکو، شوط، پلدشت و چالدران غیرحضوری است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15303

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد