شما اینجا هستید

    اقتصادی » کاهش۴٫۶۷درصدی تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با توجه تردد بیش از ۶ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی این میزان تغییرات نسبت به سال گذشته کاهش ۴.۶۷درصدی را شاهد بوده است.

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» در خصوص میزان تردد مسافران نوروزی از راه‌های مواصلاتی آذربایجان غربی اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ بالغ بر ۶ میلیون و ۸۵۸ هزار ترددهای جاده‌ای و مرزی نوروزی در استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: با توجه تردد بیش از ۶ میلیون تردد از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی این میزان تغییرات نسبت به سال گذشته کاهش ۴.۶۷درصدی را شاهد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به تردد از مبادی ورودی و خروجی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: تردد از مبادی ورودی و خروجی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۲ هزار با ( ۶.۴۵- درصد) کاهشی بوده و ساعت اوج تردد ۱۷-۱۸ است.

دست‌نشان ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون بالغ بر ۱۴۷ هزار مسافر ایرانی و خارجی، ۴۲۷ اتوبوس و ۷۸۰۵ دستگاه سواری ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند.

وی با بیان اینکه پایانه مرزی رازی با تردد بیش از ۶۰ هزار مسافر پرترددترین پایانه مرزی تاکنون بوده است تصریح کرد: بعد از پایانه مرزی رازی، پایانه مرزی بازرگان با ثبت تردد ۳۹ هزار و ۶۲۷ تردد و ۱۲۹ اتوبوس و ۲۶۸۶ دستگاه سواری در رتبه دوم بیشترین ترددها در بین پایانه‌های مرزی استان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تعداد جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی ۱۰۶,۲۲۵مسافر در قالب ۱۵,۷۶۱ سفر بوده است.

آذربایجان غربی دارای پایانه‌های مرزی مهمی است که نقش کلیدی در تجارت و تردد مسافران دارند. اخیراً، استاندار آذربایجان غربی بر رفع مشکلات و ساماندهی تمامی پایانه‌های مرزی تأکید کرده و اعلام داشته که ساماندهی مرزهای استان از بازرگان گرفته تا کیله سردشت در دستور کار قرار دارد همچنین، در ایام نوروز، تردد نزدیک به ۱۴۷ هزار مسافر از این پایانه‌ها گزارش شده است.

پایانه مرزی رازی با بیش از ۴۰ هزار تردد مسافر و ورود و خروج ۳۰۴۶ دستگاه سواری، در رتبه اول ترددهای مرزی قرار دارد. پایانه مرزی بازرگان نیز با ثبت تردد بیش از ۳۰ هزار نفر مسافر، در رتبه دوم ترددها قرار گرفته است. این پایانه‌ها به‌عنوان کریدور ارتباطی با اروپا شناخته می‌شوند و برای ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران، زیرساخت‌های پایانه‌ای و گمرکات استان در حال تقویت هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15707

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد