شما اینجا هستید

    آرشیو » کارگران عامل عمران و حیات کشور هستند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران عامل عمران و حیات یک کشور هستند.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ارومtv، اظهار کرد: کارگران عامل ساخت و ساز، عمران و حیات یک کشور و‌ مردم هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در هیچ دینی همچون دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی، توجه به  قشر کارگری و پرداخت به موقع حق وحقوق کارگران توجه نشده است، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند بر دست کارگر بوسه می‌زنم و یا اینکه امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرمایند کسی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد کارگری را به کار نمی‌گیرد مگر اینکه پیش از شروع به کار مزدش را تعیین کرده باشد.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارگران در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن هستند، اظهار کرد: در همه جای دنیا مشکلات کارگری وجود دارد اما هیچ کدام از شبکه‌های معاند به این مشکلات ورود نمی‌کنند اما تجمع مسالمت‌آمیز برخی از کارگران را در ایران با بزرگ‌نمایی پوشش می‌دهند و در پی ایجاد تحرک و ناامیدسازی هستند.

 

ذاکر خاطرنشان کرد: دشمنان نظام از اول انقلاب از قشر کارگری به دلیل حمایت از نظام و انقلاب ضربه خورده‌اند و با ایجاد تحرکات منفی در بین کارگران کشور می‌خواهد انتقام این شکست را بگیرند اما جامعه کارگری و کارفرمایی ایران از گذشته تاکنون در مقابل فتنه‌ها ایستاده و خواهند ایستاد.

 

وی بیان کرد: وظیفه همه مسئولان اعم از دولت و مجلس این است که شرایط معیشت و اقتصادی جامعه کارگری، آسایش و رفاه کارگر و خانواده‌هایشان را فراهم کنند و نگذراند دشمن بلندگوی کارگر ایرانی باشد.

 

ذاکر با تاکید به اینکه وزارت کار تعاون و رفاه باید بیش از گذشته وارد حوزه حل مشکلات جامعه کارگری شود، خاطرنشان کرد: تامین معیشت کارگران، ارائه یارانه، کالا برگ، اعطای تسهیلات بانکی کم‌بهره، توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از کارگران فصلی و ساختمانی، رفع موانع تولید و حل مشکل بیمه تامین اجتماعی کارگران از جمله حمایت‌های است که می‌تواند برای حل مشکل کارگران انجام داد.

 

ذاکر با اشاره به اینکه اصناف کارگری در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام داده اما تا رسیدن به جایگاه واقعی خود باید مسیری طی شود، افزود: این یک واقعیت است که کارگران به حق خود به طور کامل نرسیده‌اند و نیاز است مسئولین خلا‌های حوزه کارگری را سریعا برطرف کنند چرا که این خواسته مهم رهبر معظم انقلاب است.

 

وی عنوان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب نیز در سخنان اخیر خود در جمع کارگران تاکید داشتند باید در رشته‌های مختلف فنی وحرفه ای، علمی کاربردی و دانشگاهی نسبت به مهارت‌آموزی توجه شود.

 

ذاکر گفت: رویکرد این است که با توجه به پیشرفت و توسعه صنایع و نیاز به مهارت‌های روز، کارفرمایان، کارگران را برای آموزش و کسب مهارت به مراکز فنی وحرفه‌ای بفرستند و یا در هفته چند ساعت را برای آموزش کارگران و مهارت‌آموزی آنها در نظر بگیرند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون نیاز است کارگران با مهارت‌های روز آشنا شوند، اظهار کرد: باید برای تشویق کارگران به کسب مهارت، اخذ گواهینامه مهارت‌های مختلف را زمینه برای رتبه‌بندی کارگران برای افزایش حقوق، تسهیلات بانکی قرار داد.

 

ذاکر با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و نقش ارزشمند و مهم کارگران در توسعه و رشد کشور تصریح کرد: کارگران ستون توسعه، رشد و تولید کشور هستند بنابراین دولت با ایجاد کارگروهی از جامعه کارگری و کارفرمایی حمایت کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13393

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد