شما اینجا هستید

    آرشیو » پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده خوی

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی گفت: پروژه‌های واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده خوی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درناسسی، علی حیرانی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص آخرین وضعیت ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌زده خوی اظهار کرد: ساخت‌وساز پروژه‌های واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله در خوی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند که در حال حاضر ۳۰ درصد واحدهای مسکونی آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه تا آخر آبان‌ماه ۱۰۰ واحد آماده تحویل به زلزله‌زدگان می‌شود گ فت: نیروهای جهادی تا آخر آبان‌ماه امسال و اتمام پروژه بازسازی در مناطق زلزله‌زده خوی خواهند بود.

حیرانی تصریح کرد: از همان ساعات و روزهای نخست زلزله خوی گروه‌های جهادی از سراسر کشور برای آواربرداری، بازسازی و مرمت واحدهای آسیب‌دیده وارد مناطق زلزله‌زده خوی شدند.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی حاضر در مناطق زلزله‌زده صفر تا صد تأمین مصالح تا ساخت‌وساز ۱۰۰ واحد مسکونی عهده‌دار بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به نوسازی مدارس یادآور شد: در تعطیلات نوروزی ۳۰ مدرسه در مناطق روستایی و حاشیه شهر با همکاری گروه‌های جهادی مرمت و شاداب‌سازی شد و ۴۰ مدرسه توسط قرارگاه دانش‌آموزی مرمت و سالم‌سازی و تحویل آموزش‌وپرورش شد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه برخی از آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله به طور مستقل اقدام به بازسازی منازل کرده بودند و احداث مساکن آنان نیمه‌کاره باقی‌مانده بود گروه‌های جهادی در تأمین مصالح و تمام کار کمک‌رسانی کردند.

حیرانی تأکید کرد: در هشتم بهمن‌ماه سال گذشته زلزله‌ ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند بر اثر زمین‌لرزه دو هزار واحد تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد آسیب دید که نیاز به بازسای داشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14720

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد