شما اینجا هستید

    اجتماعی » پیش‌بینی تولید۹۳ هزار تن گندم میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۹۳ هزار تن گندم در شهرستان میاندوآب تولید شود.

رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار «درناسسی» در خصوص کشت گندم اظهار کرد: گندم به‌عنوان یک محصول استراتژیک، عمدترین محصول زراعی شهرستان میاندوآب است که امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.
وی افزود: در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو شهرستان میاندوآب توزیع شده و با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص‌یافته است. در همین راستا، ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین زارعین این شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: در راستای بهبود تغذیه محصول گندم، تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۸۷۵ تن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌دار در بین گندم‌کاران این شهرستان توزیع شده است. همچنین از محل اعتبارات طرح خوداتکایی گندم بالغ بر یک هزار و ۵۵۰ لیتر کود ریزمغذی به‌صورت رایگان در راستای افزایش کیفیت محصول تولیدی در بین زارعین منطقه توزیع شده است.

مقدم اذعان داشت: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علف‌های هرز پهن‌برگ و کشیده برگ و در ۴ هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبارزه انجام‌گرفته است.

وی از اجرای طرح تحقیقاتی دستیابی به پتانسیل عملکرد در محصول گندم در شهرستان میاندوآب خبر داد و گفت: این طرح در حوزه مرکز جهاد کشاورزی مکریان شمالی این شهرستان با مشارکت ۲۵ کشاورز پیرامونی در مجموع به مساحت ۹۶ هکتار و یک کشاورز با مزرعه محوری به مساحت سه هکتار در حال اجرا است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15980

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد