شما اینجا هستید

    اجتماعی » پیرانشهر و سردشت پربارشترین شهرهای آذربایجان‌غربی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیرانشهر با 9 و سردشت با هفت میلی‌متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» در خصوص آخرین وضعیت شرایط جوی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با ورود سامانه جدید بارشی در حال حاضر در استان شاهد بارش برف‌وباران و وزش باد شدید است.

وی ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر روز جمعه فعال و هشدار سطح نارنجی در استان صادر شده است و از زمان شروع مخاطره بارش به صورت باران و برف و وزش باد (در مناطق کوهستانی کولاک برف)، مه‌گرفتگی و کاهش دید همراه بوده است.

صابری عنوان کرد: منطقه اثر مخاطره تمام مناطق استان و به‌خصوص جنوب غرب و نوار غربی استان خواهد بود و اثر این مخاطره لغزندگی و یخ‌زدگی، لغزندگی و کاهش دید است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بارندگی تا آخر وقت امروز تداوم داشته و بارندگی طی فردا در نیمه جنوبی استان به‌صورت پراکنده خواهد بود.

صابری با اشاره به گرم‌ترین و سردترین شهرستان‌های استان عنوان کرد: شهرستان بوکان با دمای هوای ۱۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران با منفی ۱۲ سانتی‌گراد سردترین شهر استان گزارش شده است.

وی یادآور شد: بیشترین میزان بارش در شهرستان پیرانشهر با ۹ میلی‌متر سردشت هفت میلی‌متر و اشنویه ۶ میلی‌متر گزارش شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی افزود: روز یکشنبه و دوشنبه شرایط جوی پایدار در استان حاکم خواهد بود و سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه وارد استان‌ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی شبانه‌روز آینده روند دما در استان کاهشی بوده و دمای هوا ۶ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت.

صابری تصریح کرد: در این شرایط، آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفرهای غیرضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی، محکم‌سازی سازه‌های سبک و نیمه‌کاره و عدم توقف در مجاورت درختان فرسوده، خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی توصیه می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15344

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد