شما اینجا هستید

    آرشیو » هدف اداره استاندارد آذربایجان‌غربی اعطای نشان حلال به واحدهای تولیدی است

رئیس سازمان استاندارد آذربایجان غربی گفت: هدف اداره استاندارد آذربایجان غربی در سال جاری اعطای نشان حلال به واحدهای تولیدی به ویژه صنایع غذایی است.

وحید موسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مهار تورم و رشد تولید اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی استاندارد در سال ۱۴۰۱ بحث اعطای نشان حلال به واحدهای تولیدی استات به‌ویژه در صنایع غذایی است.

وی تاکید کرد: بازار حلال بازار مهم و قدرتمند در دنیای اقتصاد تلقی می‌شود و بازار یک و نیم میلیارد نفری مسلمانان را شامل شده اما متاسفانه با این حال، کشورمان درصد بسیار پایینی از این بازار را در اختیار دارد و در این راستا آذربایجان غربی نیز در سال ۱۴۰۱ رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

رئیس سازمان استاندارد آذربایجان غربی گفت: در تدوین استاندارد نشان حلال سعی شده است بین استاندارد نشان حلال و استانداردهای بین المللی و ملی دیگر کشورهای اسلامی، یکپارچگی ایجاد شود.

وی افزود: به استناد تبصره دو ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای نشان بین المللی حلال در کشور است.

موسی‌پور تصریح کرد: با توجه به اثر وضعی غذاهای حلال در سلامت جسمانی و معنوی انسان ها، نشان استاندارد حلال علاوه بر استعمال از قوانین فقهی شرع اسلام نظیر احکام حلیت ، صید، ذباحه و اصول فقهی مرتبط، از نظرات صاحب نظران در این حیطه هم استفاده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13092

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد