شما اینجا هستید

    اجتماعی » نقش موثر وکلا در کنترل اختلافات در پرونده‌ها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: وکلا در کنترل ورود پرونده به دادگستری و پیشگیری از گسترش اختلافات و ایجاد مصالحه نقش مهمی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت نهاد وکالت به‌عنوان یکی از بالهای فرشته عدالت اظهار کرد: این نشست‌های مشترک در راستای هماهنگی و همراهی این دو مجموعه در راستای اجرای عدالت بسیار مؤثر است.

عتباتی در ادامه به دستورات جلسات که هم‌اندیشی پیرامون پیشگیری از وقوع جرم، کنترل ورودی پرونده‌ها به دادگستری و حذف کاغذ و توسعه دادرسی الکترونیکی بودند پرداخت و اظهار داشت: نهاد وکالت در امر پیشگیری از دعاوی و اختلاف نقش پر رنگی را می‌تواند با آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مسائل حقوقی در جامعه از طریق تعامل و همکاری با دستگاه قضایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود همچون فضای مجازی داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان همچنین در خصوص نقش وکلا در کنترل ورودی پرونده‌های غیرضروری به دستگاه قضایی تأکیداتی بیان و گفت: انتظار ما از جامعه وکلای این است که با نگاه مسئولانه در ارجاع پرونده‌ها به نهادهای داوری و صلح و سازش در راستای کنترل ورود پرونده‌های غیرضروری به دستگاه قضایی نقش‌آفرینی کنند و وکلای از مقوله صلح و سازش استقبال و به‌عنوان وکلای مصلح در تبیین فرهنگ‌سازش در جامعه تلاش کنند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه به دستور دیگر جلسه که حذف کاغذ و توسعه دادرسی الکترونیک بود نیز پرداخت و گفت: سالانه مقدار بسیار زیادی کاغذ در فرایند دادرسی مصرف می‌شود؛ ازاین‌رو برای پیشگیری از مصرف این حجم از کاغذ که حاصل قطع درختان است می‌بایست به سمت‌وسوی حذف کاغذ و آرشیو الکترونیکی و دادرسی سبز رفت؛ لذا پیشنهاد می‌گردد کارگروهی متشکل از دو مجموعه دستگاه قضایی و کانون وکلای این امر را بررسی و با هم‌فکری، با لحاظ مسائل زیست‌محیطی ایده‌هایی را برای حرکت به سمت‌وسوی حذف کاغذ ارائه نمایند تا استان آذربایجان غربی به‌عنوان الگو و پیشقدم این راه باشد.

مینایی رئیس کانون وکلای دادگستری استان نیز در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی و تقدیر از حضور دکتر عتباتی و معاونین قضایی در جلسه، به بیان موارد مهم که نهاد وکالت در سطح استان و در سطح ملی با آنها مواجه هستند پرداخت و از ریاست دادگستری استان مساعدت‌های لازم در رفع این مشکلات و موضوعات را خواستار شد.

در ادامه پس از ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های اعضای جلسه در مورد موارد مطروحه، تصمیمات لازم در قالب مصوبات به تصویب رسید.

خاطرنشان می‌شود نشست مشترک شورای معاونین دادگستری آذربایجان غربی و هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به میزبانی کانون وکلاء برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15917

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد