شما اینجا هستید

    اجتماعی » نقش مهم رسانه در تبیین برنامه‌های توسعه‌ای دولت

استاندار آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس مطلوب دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی، نقش ویژه‌ای در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای دولت در استان ایفا کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی»محمدصادق معتمدیان امروز در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با تبریک ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به فعالان عرصه روابط عمومی و رسانه، از بسیج رسانه استان به جهت برگزاری پنجمین دوره جشنواره ابوذر تقدیر و اظهارکرد: جشنواره ابوذر ابتکار خوبی برای تولید آثار فاخر و تاثیرگذار در حوزه رسانه است.

وی همچنین توجه به رسانه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه را از سیاست‌های مهم دولت عنوان کرده و یادآور شد: در کنار توجه به رسانه‌های عمومی کشور، توجه به مدیریت فضای مجازی از دغدغه‌های مهم نهادهای فرهنگی کشور بوده و در این راستا باید برنامه‌ریزهای لازم صورت گیرد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه علیرغم فرصت‌های گسترده اطلاع‌رسانی در کشور و کنترل و نظارت، شاهد ولنگاری در فضای مجازی هستیم که بروز آسیب‌های مختلف اجتماعی را به‌دنبال داشته، اضافه کرد: ساماندهی فضای مجازی از سیاست‌های مهم نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم بوده و فعالیت در این فضا نیازمند رعایت الزامات قانونی ساماندهی است.

وی در ادامه توسعه شبکه‌های اجتماعی ایرانی در بستر فضای داخلی را از جمله برنامه‌های دولت در این حوزه عنوان کرده و افزود: شاید شبکه‌های اجتماعی ایرانی توان رقابت با شبکه‌های اجتماعی خارجی را نداشته باشند، ولی فعالیت این شبکه‌ها در ابتدای راه بوده و بی‌شک در آینده روزهای پرونقی را برای آنها می‌توان متصور شد.

استاندار آذربایجان‌غربی ابزار رسانه را یکی از ابزارهای مهم دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ایجاد واگرایی‌های اجتماعی و فرهنگی و اختلافات قومی و محلی در برخی از رسانه‌های همسو با دشمنان، از جمله برنامه‌های رسانه‌ای آنها علیه نظام جمهوری اسلامی است.

معتمدیان همچنین استفاده از جنگ ترکیبی و به ویژه جنگ رسانه‌ای را از جمله حربه‌های دشمنان نظام اسلامی در ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور ذکر کرد و افزود: دشمنان در راستای عملیات روانی، سیاه نمایی عملکرد نظام اسلامی و انحراف افکار عمومی، اقدام به شایعه‌پراکنی رسانه‌ای کرده و رشد قارچ گونه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان که به صورت شبانه‌روزی علیه نظام اسلامی برنامه‌های مختلفی را تولید می‌کنند، در همین راستاست.

وی در ادامه ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی، دروغ پراکنی و ایجاد اختلاف قومی و مذهبی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های جنگ رسانه‌ای دشمنان عنوان کرده و اظهار داشت: مردم، مسئولان و به ویژه دلسوزان نظام اسلامی در حوزه رسانه باید پای‌کار آیند تا توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به برنامه‌های رسانه‌ای دشمنان در ایجاد یاس و ناامیدی مردم در انتخابات نیز اشاره کرده و افزود: با وجود تبلیغات رسانه‌ای دشمنان، مردم ایران اسلامی و به ویژه آذربایجان غربی آگاهانه پای صندوق‌های رأی آمدند و شاهد مشارکت ۴۷ درصدی مردم در انتخابات بودیم.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مشارکت حداکثری، رقابت واقعی و سلامت و امنیت از راهبردهای مقام معظم رهبری برای انتخابات بود، تاکید کرد: در آذربایجان غربی با رعایت این چهار اصل و تعامل و همکاری خوب هیئت‌های نظارت، اجرایی و بازرسی و انجام به وظیفه شرعی، ضمن صیانت از آرای مردم به‌عنوان حق الناس، یکی از استان‌های برتر در راستای اجرای سیاست‌های نظام اسلامی در برگزاری انتخابات شدیم.

وی در ادامه فیک نیوزها و رسانه‌های بدون مجوز را از جمله مشکلات جدی فضای مجازی استان عنوان کرد و افزود: در انتخابات اخیر، شاهد فعالیت‌های غیراخلاقی برخی از فیک نیوزها بودیم که با رصدهای انجام شده و اشرافیت کامل اطلاعاتی، با گردانندگان این کانال‌ها برخورد و برخی از آنها دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: قطعاً اجازه نخواهیم داد فضای مجازی استان به جولانگاه و فعالیت فیک نیوزها تبدیل شود که با فعالیت‌های غیرقانونی خود فضای استان را با تفرقه افکنی و قطبی سازی ملتهب کرده و در زمین دشمن بازی کنند.

معتمدیان با استقبال از نقد منصفانه رسانه‌ها، افزود: از نقدهای دلسوزانه، مشفقانه و منصفانه رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و امیدواریم این رسانه‌ها با ارائه راهکارهای لازم در راستای توسعه و پیشرفت استان دولت را یاری کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16065

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد