شما اینجا هستید

    آرشیو » نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ بی‌بدیل بود

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ بی‌بدیل بود، اگر سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری نبود، کشور در این فتنه دچار آشوب‌ها و درگیری‌های داخلی می‌شد.

به گزارش ارومtv؛ حماسه ۹ دی روزی ماندگار در تاریخ زرین انقلاب اسلامی ایران است که ملت در پاسخ به اهانت فتنه‌گران به شعائر دینی و ولایت فقیه خلق کردند.

ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حماسه‌ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند.

۹ دی حماسه‌ای بود که محاسبات دشمن را به هم ریخت، محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده‌ای کم از روی بغض و کینه شکل گرفته بود، اما در این روز حماسی یک بار دیگر امت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مایوس شدند.

در این خصوص خبرنگار ارومtv؛ مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام مجتهد جواد شبستری نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری داشته که در پی آمده است.

ارومtv؛ فتنه ۸۸ چگونه و با چه هدفی شکل گرفت؟

حجت‌الاسلام شبستری؛ پس از دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در خرداد ۸۸، نامزدهای شکست‌خورده انتخابات به بهانه‌ تقلب اعتراضاتی را آغاز کردند که رفته رفته فضای سیاسی اجتماعی کشور را با فتنه‌ای پیچیده‌ مواجه کرد. فتنه‌ای که سناریو آن ماه‌ها قبل از انتخابات طرح‌ریزی شده بود و همه دشمنان خارجی و معارضان داخلی را امیدوار به براندازی نظام جمهوری اسلامی کرد. سناریوی فتنه ۸۸ در چند مرحله ادعای تقلب، صیانت آرا و آشوب، برنامه‌ریزی شده بود و هدف اصلی آنان زیر سوال بردن نظام و انقلاب بزرگ اسلامی بود

ارومtv؛ . چه گروه‌ها و اشخاصی در جریان فتنه ۸۸ رفوزه شدند؟

حجت‌الاسلام شبستری، در جریان فتنه ۸۸، کسانی که از خط ولایت جدا شده بودند، رفوزه شدند؛ این‌ها کسانی بودند که نتوانستند تحلیلشان را منطبق با تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره فتنه کنند و خودشان را در مدار قانون نگه دارند و بیشتر احزاب و سیاسیون نیز سکوت اختیار کردند که این خود جریان فتنه در آن برهه از زمان بیشتر کرده بود.

اروم tv؛ در مسیر فتنه، بزرگ‌ترین خیانت برخی احزاب و سیاسیون داخلی چه بود؟

 

حجت‌الاسلام شبستری؛ برخی احزاب و سیاسیون، دلیل کسب آرا و صندوق رای و ورود به صحنه قدرت، اصل نظام و حاکمیت کشور را زیر سوال بردند و مردم را دعوت به تقابل به شخص رهبری و نظام اسلامی کردند. و این خود بزرگترین خیانت است که به دلیل کسب قدرت از هوای نفس خود اطاعت کرده و کشورش را به آشوب کشیدند.

بنابراین، دنیاطلبی عامل اصلی لغزش و فتنه‌انگیزی خواص بود. خواص به خاطر نرسیدن به آن مقام و موقعیتی که در پی آن بودند، درصدد انتقام برآمدند. در تاریخ نیز همین عامل دنیاطلبی عامل فتنه‌انگیزی و سقوط افراد مشهوری شده است.

اروم tv؛ نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ چگونه بود؟

حجت‌الاسلام شبستری؛ نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ بی‌بدیل بود؛ اگر سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری نبود، کشور در فتنه ۸۸ دچار آشوب‌ها و درگیری‌های داخلی می‌شد.

مقام معظم رهبری بر قانون پافشاری کردند و در عین حال با بصیرت‌افزایی و هدایت افکار عمومی و مشخص کردن دست دشمن، جلوی تحقق اهداف این فتنه را گرفتند.

اروم tv؛ بصیرت مردمی چگونه آتش فتنه را فرو نشاند؟

با هدایت و بصیرت‌دهی رهبری مردم نیز بصیرت پیدا کردند و همچنین با توجه به شناختی که مردم از دشمنان نظام و انقلاب داشتند، توانستند با حضور گسترده خود در راهپیمایی هشتم و نهم دی فتنه آشوبگران را خاموش کنند.

ارومtv؛ نقش رسانه‌های داخلی در جریان فتنه چگونه توصیف می‌شود؟

حجت‌الاسلام شبستری؛ متاسفانه در فتنه ۸۸، برخی رسانه‌های داخلی همراه و همگام با دشمن شده و بسترساز تحقق مطالبات مخالفان نظام بودند و هدف اصلی‌شان هم همان رویای تعبیرناپذیر براندازی بود که با بصیرت مردم به ناکامی منجر شد.

ارومtv؛ چگونه می‌توان از تکرار فتنه‌هایی از جنس فتنه ۸۸ جلوگیری کرد؟

حجت‌الاسلام شبستری؛ یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند از جریان فتنه جلوگیری کند بصیرت‌افزایی مردم است.

در شرایط کنونی، حربه دشمن این است که این‌ خدمات نظام به گوش مردم نرسد و یأس و نا امیدی در دل مردم راه پیدا کند تا دشمن بتواند نقشه های بعدی خود را عملی کند و جهاد تبیین که مقام معظم رهبری به آن اصرار دارند یکی از نکات مهم آن این است که ما باید بدانیم چه چیزی را باید تبیین کنیم و به گوش مردم برسانیم و برای این مهم باید دستاوردها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور در عرصه های مختلف را بشناسیم و به گوش مردم برسانیم.

جهاد تبیین، روشنگری، بصیرت افزایی، تبلیغ و بیان از رسالت هایی است که بر دوش همه ماست و این صرفا تنها وظیفه مسئولان نیست بلکه همه ما در حد توان خود باید روشنگری کنیم و در مجالس این مسائل باید تبیین شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11673

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد