شما اینجا هستید

زخم قدیمی ارومیه سرباز کرد/آبگرفتگی قصه تکراری روزهای بارانی

در کلانشهر ارومیه بارش باران آغاز نگرانی برای شهروندان است، نگرانی از تردد در خیابان‌ها، نگرانی از ورود آب و فاضلاب به خانه‌ها و نگرانی از مختل شدن زندگی است.

شهروندان ارومیه‌ای پس از ماه‌ها چشم‌انتظاری برای رحمت الهی، از روز گذشته شاهد بارش باران بی‌سابقه‌ای بودند تا باران‌های بهاری زمین‌های تشنه این دیار را سیراب کند اما متاسفانه بار دیگر زیرساخت‌های شهر تاب رحمت الهی را نداشت.

نزول رحمت الهی در شهر ارومیه در حالی است که با اندک‌بارش‌ها در دقایق نخستین، معابر دچار آبگرفتگی می‌شوند و عبور و مرور را با مشکل مواجه می‌کنند مشکلی که تازگی ندارد، آبگرفتگی معابر، سر ریز شدن چاه‌های فاضلاب و ایجاد ترافیک شدید در خیابان‌های شهر از جمله مشکلات نخستین بارندگی در ارومیه است.

این‌ها قصه‌های پرغصه تکراری پس از باران در ارومیه است، قصه‌هایی که لذت بارش باران و شوق دیدن قطره‌های باران را به محنت پس از باران و هراس از شهری غرق شده در آب تبدیل می‌کند.

وضعیت آبگرفتگی پس از باران در نقاط مختلف شهر ارومیه حکایت از یک شهر بحران‌زده دارد، با وجود انتقادهای همیشگی از سوی مردم و رسانه‌ها، نه تنها برای رفع آن اقدامی نشده است بلکه همچون زخمی کهنه، هر سال بیشتر از گذشته سر باز می‌کند،
وضعیت ارومیه به حدی بغرنج است که بعید به نظر می‌رسد حالا حالاها شهروندان لذت بارش باران بدون هراس و نگرانی را تجربه کنند.

دلیل آنکه مشکلات زیربنایی و فاضلاب مردم ارومیه رفع نشده، ناشی از مدیریت ضعیف و ناکارآمدی برخی مسئولان استانی و مدیران شهری است، تا زمانی که برخی مسئولان بی‌عمل مدیریت استان و شهر را در دست داشته باشند، مشکلات مرد نیز ادامه‌دار خواهد بود و در بر همین پاشنه خواهد چرخید، به نظر می‌رسد کنار رفتن مدیران نالایق نقطه پایانی است بر ادامه‌دار بودن مشکلات مردم کلانشهر ارومیه.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12951

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد