شما اینجا هستید

    اجتماعی »  نجات مرزنشین بیمار با بالگرد توسط مرزبانان

 فرمانده مرزی استان آذربایجان غربی از اجرای پرواز امدادی بالگرد هوا فراجا و انتقال بیمار مرزنشین به مرکز درمانی خبر داد.

سردار محمد احمدی فرمانده مرزی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی از اجرای پرواز امدادی بالگرد هوا فراجا و انتقال بیمار مرزنشین به مرکز درمانی خبر داد، اظهار کرد: برابر اعلام مرزنشینان مبنی بر اینکه یکی از اهالی روستای «سلطانی» از توابع شهرستان ارومیه حال مساعدی نداشته و باتوجه‌به بسته‌بودن محورهای مواصلاتی به روستا امکان انتقال زمینی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با هماهنگی به‌عمل‌آمده و با استفاده از بالگرد هوا فراجا بیمار به مراکز درمانی شهرستان ارومیه منتقل شده است.

احمدی یادآور شد: باتوجه‌به انتقال به‌موقع بیمار به مراکز درمانی حال عمومی نامبرده مساعد و رو به بهبودی است.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مرزنشینان با مرزبانان تصریح کرد: مرزبانان و مرزنشینان که سنگربان اصلی حفاظت و حراست از مرزهای استان هستند تعامل و رابطه خوب و تنگاتنگی با یکدیگر دارند به‌طوری‌که در این‌گونه حوادث کاملاً از یکدیگر حمایت می‌نمایند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی در خاتمه خاطرنشان کرد: امنیت پایدار مناطق مرزی برآیند پیوند ناگسستنی فی‌مابین مرزبانان و مرزنشینان استان است.

خاطرنشان می‌شود آذربایجان غربی در شمال غرب کشور ۹۶۷ کیلومتر مرز دارد که دارای پنج پایانه مرزی در نقطه ورودی از کشورهای عراق، ترکیه و نخجوان است که در حال بهسازی پایانه‌های مرزی خود برای نشان‌دادن میهمان‌نوازی و زیبایی‌های کشور در نخستین نقطه ورود به ایران اسلامی برای گردشگران خارجی است.

حدود ۲۵۲ کیلومتر مرز با شمال عراق و در شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و اشنویه، ۵۶۶ کیلومتر مرز با ترکیه و در شهرستان های اشنویه، ارومیه، سلماس، خوی، چالدران و ماکو و ۱۴۹ کیلومتر مرز با جمهوری خودمختار نخجوان در شهرستان های ماکو و پلدشت این استان را به یکی از پرمرزترین استان های کشور تبدیل کرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15390

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد