شما اینجا هستید

    آرشیو » معدوم‌سازی بیش از ۲۵ تن فرآورده‌های خام دامی فاسد در آذربایجان‌غربی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی از کشف، ضبط و معدوم‌سازی بالغ بر ۲۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر‌بهداشتی از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی خبر داد.

سیدامید خلیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اروم‌tv، اظهار کرد: بیش از ۲۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته در استان از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان  تاکنون معدوم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروز و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی در استان آذربایجان غربی که از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱  آعاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، بیش از ۲۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف، ضبط و معدوم سازی شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی افزود: در اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروز و ماه مبادک رمضان،  بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی انجام گرفته که در این بازرسی‌ها  تعداد ۳۷  مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

خلیل‌زاده خاطرنشان کرد: نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، فرآوری، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های مورد مصرف از طریق پایش مستمر مخاطرات بهداشتی در آنها، نقش مهمی در تامین سلامت غذا که یکی از ارکان سلامت جامعه است، دارد که در همین رابطه کارشناسان دامپزشکی به صورت دوره‌ای و مستمر اقدام به بازدید از این مراکز کرده تا موارد تخلف بهداشتی مورد شناسایی و رسیدگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با کسانی که امنیت غذایی جامعه را تهدید می‌کنند برخورد قانونی و قاطعانه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12708

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد