شما اینجا هستید

    آرشیو » مصرف آب در آذربایجان‌غربی از مرز ۳۰۰ میلیون متر مکعب گذشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: طی روزهای اخیر حدود 300 میلیون مترمکعب آب در استان مصرف می‌شود.

به گزارش اروم tv، محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv، با اشاره افت فشار آب و قطعی آن در برخی مناطق ارومیه اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قطعی آب بدون برنامه‌ریزی شده نداشته و مشکلاتی در خصوص افت فشار آب و قطعی آب نیز در اثر افزایش مصرف و کاهش سطح آب مخازن ذخیره ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه وضعیت آب در حال سربه‌سر قرار دارد عنوان کرد: باتوجه‌به افزایش دما میزان مصرف روزانه خانوارها افزایش‌یافته است که با افزایش میزان مصرف حجم مخازن ذخیره آب کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یادآور شد: با کاهش حجم آب ذخیره شده در مخازن خانوارهای که به مخازن آب نزدیک هستند با افت فشار و خانوارهای که دور از مخازن ذخیره آب قرار دارند با قطعی آب مواجه می‌شود.

وی با اشاره به بحران آب و باتوجه‌به کمبود نزولات آسمانی و به‌تبع آن کمبود شدید منابع آبی گفت: باید در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام جدی داشته باشیم.

اشرفی خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر در حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب در استان مصرف می‌شود که قبل از آن در حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب مصرف می‌شد.
وی با اشاره به مصرف زیاد در استحمام گفت: حمام بیشترین جایی است که مصرف آب را افزایش می‌دهد در حین استحمام می‌توانید به میزان قابل‌توجهی مصرف آب را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی یادآور شد: مشترکین آب، تنها با کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصارف اضافه و غیرضروری صرفه‌جویی انجام دهند تا با مشکل قطعی و افت فشار آب مواجه نشویم.

وی بیان کرد: تعمیر شیرآلات و آبیاری فضای سبز در شب و استفاده آب‌های خاکستری از جمله مواردی است که مشترکین برای کاهش مصرف آب می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14091

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد