شما اینجا هستید

    اقتصادی » محکومیت ۲ میلیاردریالی مشاور املاکی متخلف

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون‌ریالی مشاور املاکی برای گران‌فروشی در ارائه خدمات انجام معامله خبر داد.

حسین نجف‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» اظهار کرد: پرونده گران‌فروشی واحد مشاور املاکی در ارائه خدمات انجام معامله به میزان ۲۳۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۲۳۰ میلیون ریال به‌عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گران‌فروشی محکوم کرد.

نجف‌زاده گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد مشاور املاکی کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌ها مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

خاطرنشان می‌شود بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، تخلفاتی مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، فروش خارج از شبکه، عدم درج قیمت، پنهان‌کاری یا خودداری از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، نقض قوانین قیمت‌گذاری، عدم اجرای تعهدات توسط واردکنندگان و تولیدکنندگان در ازای دریافت ارز و خدمات دولتی، فقدان مجوز کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و عدم اعلام موجودی کالا، مشمول مجازات‌های مختلفی هستند. یکی از ویژگی‌های بارز این قانون، اعمال مراتب تعزیری است که به معنای تفاوت در مجازات‌ها بر اساس شدت تخلف است؛ به طوری که مجازات هر سطح از تخلف، سخت‌گیرانه‌تر از سطح قبلی می‌باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16052

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد