شما اینجا هستید

    آرشیو » محکومیت ۲۳ میلیارد ریالی برای متخلفان تعزیراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت ۲۳ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال جزای نقدی برای پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی در سال ۱۴۰۱ در استان خبر داد.  

حسین نجف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ارومtv، اظهار کرد: در سال گذشته جمعا در سه بخش کالا وخدمات، بهداشت درمان و قاچاق کالا و ارز تعداد ۳۳ هزار و ۲۲۵ فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و به تعداد ۳۳ هزار و ۲۱۶ فقره پرونده رسیدگی شده است که با افزایش ۴۴ درصدی پرونده‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی افزود: در مجموع این پرونده‌ها ۲۳ هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال محکومیت صادر شده است که از این تعداد پرونده تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۰ فقره مربوط به بخش کالا و خدمات و تعداد ۶ هزار و ۸۵۷ فقره مربوط به بخش قاچاق کالا و ارز و تعداد یک هزار و ۱۷۸ فقره مربوط به پرونده‌های بهداشت و درمان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: شعب رسیدگی‌کننده به جرائم قاچاق کالا و ارز استان از ۶ هزار و ۸۵۷ فقره پرونده وارده مربوط به این بخش به تمامی پرونده‌های وارده رسیدگی و متهمان را علاوه بر ضبط کالا و خودروی حامل کالای قاچاق به نفع دولت به پرداخت ۲۱ هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۱۰۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کردند.

نجف‌زاده با بیان اینکه در بخش کالا و خدمات نیز از تعداد ۲۵ هزار و ۱۹۰ فقره پرونده وارده به ۲۵ هزار و ۱۸۱ فقره رسیدگی شده است، گفت: در این زمینه، متهمان به پرداخت دو هزار و ۱۵۹ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش بهداشت و دارو و درمان نیز از یک هزار و ۱۷۸ فقره پرونده وارده به تمامی پرونده‌ها رسیدگی و متهمان را به پرداخت ۴۴ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال جزای نقدی و پلمپ و ضبط ملزومات برخی از مراکز غیر مجاز پزشکی محکوم کردند.

نجف‌زاده بیان کرد: همچنین صدور مجازات‌های غیر‌نقدی از قبیل ضبط کالاها و ارز قاچاق و خودروهای حامل کالاهای قاچاق به نفع دولت، تعطیلی و پلمپ واحدهای متخلف، نصب پارچه و ممهور کردن پروانه واحدهای متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی متخلفین، معدوم کردن کالاهای فاسد برای تعدادی از محکومان در طول سال گذشته بود.

وی درخاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت  و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان و در بخش کالا و خدمات از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و در بخش بهداشت و دارو و درمان از طریق تلفن ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی استان و در بخش قاچاق کالا و ارز از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گزارش کنند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12601

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد