شما اینجا هستید

    اقتصادی » محکومیت مشاور املاک متخلف در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت بیش از دو میلیارد ریالی مشاور املاک متخلف برای گرانفروشی در حق کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « درناسسی» حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفتگو با درناسسی از محکومیت بیش از دو میلیاردریالی مشاور املاک متخلف برای گران‌فروشی در حق کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: پرونده مشاور املاک متخلف برای گران‌فروشی در حق کمیسیون بنگاهی به میزان ۲۴۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر پرداخت ۲۴۰ میلیون ریال خسارت وارده در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان گران‌فروشی محکوم کرد.

نجف‌زاده گفت: بازرسان اتاق اصناف شهرستان ارومیه گزارش تخلف را در پی شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از یک واحد مشاور املاکی کشف و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی در خاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

نحوه رسیدگی به تخلفات صنفی از موارد حقوقی است که داشتن آگاهی از چگونگی آن برای تمام واحدهای صنفی که ممکن است با مشکلاتی در این زمینه مواجه شوند بحث بسیار حائز اهمیت است.

گران‌فروشی عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهائی بیش از نرخ‌های تعیین شده به‌وسیله مراجع قانونی ذی‌ربط، عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام‌دادن هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15199

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد