شما اینجا هستید

    اقتصادی » محکومیت جایگاه سوخت متخلف در ارومیه

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت بیش از 15 میلیاردریالی جایگاه سوخت متخلف برای عرضه غیر مجاز بنزین خبر داد.

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» از محکومیت بیش از ۱۵ میلیاردریالی جایگاه سوخت متخلف برای عرضه غیر مجاز بنزین خبر داد و اظهار کرد: پرونده فروش غیر مجاز ۱۰ هزار و ۵۴۶ لیتر بنزین به ارزش پنج میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال در یکی از جایگاه‌های سوخت در شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

وی ضمن اشاره به ممنوعیت خرید و فروش سهمیه بنزین یادآور شد: متخلفان از این قانون علاوه‌بر مسدودی کارت، جریمه نیز خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۱۰ میلیارد و ۵۱۹ میلیون ریال معادل ۲ برابر میزان تخلف جریمه نقدی محکوم کرد.

به گفته نجف‌زاده، همچنین شعبه حکم متهم را برای بهای مال از بین رفته به پرداخت پنج میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال معادل ارزش ریالی سوخت‌ها و در مجموع به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۷۷۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: ماموران شرکت نفت منطقه ارومیه گزارش تخلف را در بازرسی از اسناد و مدارک یکی از جایگاه‌های سوخت کشف و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

خاطرنشان می‌شود طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به اطلاع همه دارندگان کارت هوشمند سوخت اعم از بنزین و نفت و گاز می‌رساند، بر اساس مواد ۹ و ۱۶، ضوابط اختصاصی فرآورده‌های نفتی، منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خریدوفروش فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای (نرخ اول و دوم) از طریق سهمیه شخص دیگر مانند خریدوفروش از محل سهمیه کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه، ممنوع است.

در صورت احراز تخلف از سوی مراجع صالح رسیدگی، علاوه بر مسدودی کارت هوشمند سوخت، متخلف مشمول جریمه‌ای معادل دو تا چهار برابر ارزش فرآورده (به نرخ بین‌المللی ماه مربوطه) خواهد شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15455

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد