شما اینجا هستید

    آرشیو » محبت به اهل بیت(ع) جزء اعتقادات اهل سنت است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه با بیان اینکه اهل‌سنت ارادت خاص به اهل‌بیت پیامبر (ص) دارند گفت: محبت به اهل بیت(ع) جزء اعتقادات اهل سنت است.

به گزارش اروم tv،ماموستا کشی نژاد امام جمعه اهل تسنن  ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv با تبریک عید غدیر خم به همه مسلمانان، به جایگاه امام علی (ع) نزد رسول اکرم اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) امام علی (ع) را بسیار عزیز می‌داشت و ایشان را برادر خود در دنیا و آخرت می‌دانست

وی با بیان اینکه امام علی (ع) همواره یارویاور پیامبر بودند و پیامبر اکرم (ص) ایشان را برادر خود می‌دانستند عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) «قرآن و اهل‌بیت و سنت‌های اسلام را بین امت اسلام به یادگار گذاشت» تا با تمسک بر این گوهرهای گرانبها در مسیر رشد و اعتلای اسلام تلاش و از تفرقه دوری کنند.

کلشی‌نژاد با بیان اینکه اهل‌سنت ارادت خاص به اهل‌بیت پیامبر (ص) دارندخاطرنشان کرد: در تمام دوره‌های مختلف ابراز علاقه و محبت از سوی اهل‌سنت به اهل‌بیت پیامبر (ص) جز لاینفک و جدانشدنی اهل‌سنت بوده است.

وی با بیان اینکه روز هجدهم ذی‌الحجه از اعیاد اهل اسلام است بیان کرد: باتوجه‌به اینکه خداوند متعال بارها در قرآن کریم به مودت و دوستی اهل‌بیت تأکید داشته‌اند و یکی از آموزه‌های مهم قرآن کریم وحدت است در این راستا پیامبر بزرگ اسلام نیز در خصوص دوستی با اهل‌بیت توصیه‌های زیادی انجام دادند اهل‌سنت هیچ‌وقت حضرت علی (ع) را جدا از خود ندانسته‌اند.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه اضافه کرد: اهل‌سنت همیشه نسبت به ائمه محبت و مودت داشته‌اند و از صدر اسلام تاکنون احترام و عزت خاصی برای حضرت علی (ع) قائل هستند، اهل‌سنت عید غدیر خم را عیدی بزرگ و ارزشمند می‌دانند .

کلشی نژاد با بیان اینکه حضرت علی (ع) آخرین قله علم و دانش را کسب کرد و از والاترین جایگاه نزد پیامبر مکرم اسلام برخوردار بود گفت: حدیث مدینه العِلْم، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) است که در آن خود را شهر علم و علی (ع) را دروازه آن شهر معرفی کرده است.

امام‌جمعه اهل‌تسنن ارومیه اذعان کرد: دشمنان در تلاش هستند با فرافکنی و شاعبه ای که حضرت علی به‌عنوان چهارمین خلیفه است بین اهل‌تسنن و شیعه اختلاف ایجاد کنند و به‌طوری جلوه دهند که اهل‌سنت علاقه و مودتی نسبت به حضرت علی و سایر اهل‌بیت پیامبر ندارند؛ اما هیچ‌گاه این‌گونه نبوده و حضرت علی شخصیت والای دارند و همواره محبت مودت و قداست در بین اهل‌سنت همیشه بیشتر بوده است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: دیدگاه اهل‌سنت نسبت به حضرت علی دیدگاه کریمانه و محترمانه است چرا که حضرت علی (ع) در دامن پیامبر (ص) پرورش و تربیت‌یافته است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13887

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد