شما اینجا هستید

    آرشیو » لزوم هم افزایی بین دستگاههای اجرایی برای برگزاری مراسم باشکوه پیاده رویی اربعین

فرماندار ارومیه با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، به ضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی برای برگزاری با شکوه این آیین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری درنا سسی ،غلامحسین عماری فرماندار ارومیه در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره‌به‌نزدیک شدن اربعین حسینی اظهارداشت: مراسم پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگ‌ترین تجمع مذهبی باشکوه مردمی در دنیا بوده و راهپیمایی اربعین حسینی نیز از اهمیت و جایگاه فراوانی در اسلام برخوردار است.

وی با اشاره به این رویداد باشکوه درس‌های آموزنده بسیاری دارد و منجر به همدلی می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز تمرچین طی امسال برای دومین بار برای تردد زائران حسینی در نظر گرفته شده است و در این راستا برای برگزاری هرچه باشکوه این مراسم باید اهتمام جدی داشته و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی ضرورت دارد.

فرماندار ارومیه ادامه داد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری باشکوه مراسم پیاده رویی اربعین حسینی در ارومیه چهار موکب اصلی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان و تعدادی ایستگاه صلواتی در ایام اربعین حسینی فعال خواهند بود.

عماری با اشاره به اینکه خادمی زائران اربعین حسینی افتخار بزرگی است عنوان کرد: امیدواریم با عنایت و یاری خداوند با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های متولی همچون سال گذشته شاهد خدمات‌رسانی مناسب به زائران اباعبدالله الحسین باشیم.

وی با اشاره به اینکه اهتمام جدی در خصوص تزئینات شهری برای ایام اربعین انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: برای پذیرایی از زائران شهری چهار موکب پذیرایی در مبادی و خروجی شهر با حضور مبلغان دینی جهت پاسخگویی به سؤالات عموم و نیز توزیع بروشورهای فرهنگی به زبان‌های مختلف برای استفاده زائران در این ایام پیش‌بینی‌شده است.

خاطرنشان می‌شود مرز تمرچین در آذربایجان غربی تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق و در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد، امسال برای دومین بار از مرز تمرچین به‌سوی عتبات‌عالیات تردد زائران اربعین حسینی فراهم شده است.
در این مرز امکانات لازم به‌منظور رفاه زائران اربعین از موکب‌های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده است و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14381

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد