شما اینجا هستید

    آرشیو » لزوم راه‌اندازی مرکز پایش داده‌ها مربوط به آب در ارومیه

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به مشکلات و معضلات بحران آب گفت: باتوجه‌به بحران آب و برای مدیریت هرچه بهتر بحران آب در شهرستان لازم است  مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در شهرستان ارومیه راه‌اندازی شود.

به گزارش پایگاه اروم tv، احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه اظهارداشت: مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه باهدف احصای مشکلات شهرستان ارومیه با استفاده از ظرفیت علمی نخبگان دانشگاه ارومیه برگزار شده است که طی این جلسات معضلات شهرستان ارومیه مورد بررسی قرار گرفته و با ارائه راهکار عملی و اجرایی مصوبات به دستگاه‌های اجرای از طریق فرمانداری ارومیه ابلاغ خواهد شد.

وی با شاره به بحران آب عنوان کرد: در حال حاضر حکمرانی آب مهم‌ترین بحث و مشکل در کشور و به طبع آن در استان و شهرستان ارومیه است که در جهت رفع مشکلات آن بایستی هم‌افزایی بین ارگان‌های مربوطه به وجود آید

رئیس دانشگاه ارومیه و رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه گفت: در این جلسات راهکاری مدیرتی برای استفاده بهینه از مصرف آب مطرح می‌شود و لازم است برای اصلاح الگوی کشت و فرهنگ‌سازی مناسب در مصرف آب در فضای مجازی و صداوسیما اهتمام جدی به وجود آید.

علیجانپور با اشاره به زلزله خوی و باتوجه‌به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان‌های زلزله‌خیز کشور است و نبود ایستگاه لرزه‌نگاری در استان عنوان کرد: اولین ایستگاه لرزه‌نگاری باند پایین باهدف پایش زمین‌لرزه‌ای استان و مناطق هموار در آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به بحران آب خاطرنشان کرد: باتوجه‌به بحران آب و برای مدیریت هرچه بهتر بحران آب در شهرستان لازم است  مرکز پایش داده‌های مربوط به آب در شهرستان ارومیه راه‌اندازی شود.

لزوم احصای مشکلات ارومیه با استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی

قهرمان عیوض لو فرمانده سپاه ارومیه در جلسه مجمع عالی بسیج اظهار داشت: دومین جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه به به‌منظور مشکلات و با ارائه راهکاری عملی از طریق کارشناسان دانشگاهی برگزار شده است .

وی با اشاره به هدف از برگزاری دومین جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ارومیه عنوان کرد: کمک به مسئولین شهرستان از بعد فکری و نظرات تخصصی برای حل مسائل شهرستان از طریق ارائه راهکارهای علمی و عملی است.

فرمانده سپاه ارومیه ادامه داد: مجمع عالی بسیج با همفکری فرماندار شهرستان ارومیه مسائل و مشکلات اساسی شهرستان را اولویت‌بندی کرده و به‌صورت تخصصی به آن پرداخته می‌شود.

عیوض لو ادامه داد: اعضای کارگروه‌ها جمعی از کارشناسان دانشگاه‌های و دستگاه‌های اجرایی است و مسائل مربوطه به‌صورت علمی موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت و طی مصوباتی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده خواهد شد .

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مصوبات ارائه شده تا پایان سال توسط دستگاه اجرایی به‌صورت عملی اجرا شود .

در این جلسه فرماندار شهرستان ارومیه اظهار داشت: طی اولین جلسه برگزار شده مجمع عالی شهرستان ارومیه سه میز تخصصی، حوزه آب، گیاهان دارویی، اقتصاددانش بنیان مطرح شد و طی این یک سال کار کارشناسی، علمی و تحقیقاتی با تلفیق بین اساتید دانشگاهی و دستگاه‌های متولی انجام شده است.

لزوم هم‌افزایی هر چه بیشتر بین ارگان‌ها در بحث حکمرانی آب

فرماندار ارومیه ادامه داد: تمام مباحث در حوزه تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد داده شد در جهت تکمیل جلسه اول جلسه دومین مجمع برگزار و مصوبات جلسه برای اجرای شدن به مدیران دستگاه‌های اجرایی ارجاع داده شود.

عماری خاطرنشان کرد: در بحث حکمرانی آب لازم است هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌ها ایجاد شود .

وی تأکید کرد: بحث اصلاح الگوی کشت و فرهنگ الگوی مصرف بهینه آب و نظارت بر برخی تخلفات در حوزه کشاورزی و مصرف آب مورد اهتمام جهاد کشاورزی قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13639

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد