شما اینجا هستید

    آرشیو » لزوم جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف در بین جوانان

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان گفت:مسئله حجاب و عفاف باید در بین جوانان و نوجوانان تبیین شود.

به گزارش ارومtv، حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv، در خصوص اهمیت عفاف و حجاب اظهارداشت: مسئله حجاب غیر از اینکه بعد دینی و اسلامی دارد از مسلمات مذهب و از واجباتی است که هیچ‌کسی تردیدی در آن ندارد .

وی ادامه داد: حجاب غیر از جنبه مذهبی و دینی که حائز اهمیت است اگر از منظر اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد جامعه‌ای که زنان پاک‌دامن و مردان عفیف داشته باشد رشد و ترقی این جامعه به سمت کمالات انسانی بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: جامعه‌ای که از عفت حیا و حجاب برخوردار نیست طبعاً این جامعه سقوط خواهد کرد و از نظر اجتماعی و رشد انسانی نمی‌تواند به‌مراتب بالاتر انسانی برسد.

حجت الاسلام شبستری ادامه داد: خانواده سالمی که بخواهد در یک جامعه زندگی سعادتمندانه‌ای داشته باشند ناگزیر هستند زنان آن جامعه عفیف و پاک‌دامن باشند تا بتوانند ارزش‌های انسانی و اجتماعی را درک کنند .

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: زن وقتی بدون حجاب و بدون عفت در جامعه ظاهر شود طبعاً فکر و ذهن مردان آن جامعه را به خود مشغول خواهد کرد و این مهم سبب مشکلات و گرفتاری‌های متعددی برای آن جامعه خواهد بود که از لحاظ خانوادگی و تحکیم بنیاد خانوادگی مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اسلام مسئله حجاب را برای زنان لازم دانسته است در حقیقت یک حصاری است که زنان در آن جامعه بتوانند با عفت زندگی کنند و جامعه‌ای سالم بوده و زنان آسیب کمتری ببینند.

حجت اسلام شبستری ادامه داد: در کتب گوناگون ابعاد مختلف حجاب مورد بررسی قرار گرفته شده است و امروزه برخی از افراد بر موضوع حجاب دامن می‌زنند که اینان به دنبال این هستند مسئله را از حالت عقیدتی و دینی به یک مسئله سیاسی تبدیل کرده و شعاری علیه نظام داشته باشند.

وی یادآور شد: حجاب یک مسئله سیاسی نیست و دشمنان می‌خواهند آن رابه یک حالت و نماد مبارزه با نظام جمهوری اسلامی مطرح کنند حجاب و عفاف یک مسئله دینی و مذهبی و عقیدتی بوده و هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی نداشته و برخی می‌خواهند از این موضوع سوءاستفاده کنند .

حجت الاسلام شبستری تصریح کرد: معاندین سعی دارند از طریق این موضوع و با نظام جمهوری اسلامی به مبارزه بپردازند و بهترین راهکار برای این موضوع تبیین فرهنگ حجاب در بین جوانان و نوجوانان است حجاب محدودیت نیست و یک پوششی است که زن عفت و حیا خود را نگه دارد چرا که با پوشش و عفت می‌تواند به کمال انسانی خود برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14186

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد