شما اینجا هستید

    تیتریک » لزوم اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مردم

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: بی‌شک باتوجه‌به اینکه در زمان ستم‌شاهی این مردم: بودند که یک‌تنه برای تحقق آرمان‌های نظام در مقابل دژخیمان بزرگ زمانه ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، بنابراین هم‌اینک نوبت مسئولان است که برای رفع مشکلات و تأمین رفاه و آرامش مردم تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ماموستا مامد کلشی‌نژاد؛ در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه اهل‌سنت ارومیه اظهار کرد: روز دوم بهمن برای مردم ارومیه یادآور خاطراتی از قیام مسلحانه علیه رژیم ستم‌شاهی بوده که با رهبری روحانیت نستوهی همچون مرحوم غلامرضا حسنی انجام شد.

وی تصریح کرد: با آغاز قیام و مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی، تمامی اقشار مردم این شهر اعم از اهل‌سنت و شیعه و کرد و ترک وارد صحنه شدند؛ چون در زمان حکومت رژیم شاه، ظلم‌های بسیاری بر مردم و به‌ویژه کردها و اهل‌سنت وارد می‌شد و آنها نیز از دست رژیم ستم‌شاهی به ستوه آمده بودند و بنابراین وارد صحنه قیام و مبارزه شدند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: در آن زمان کردهای اهل‌سنت حتی از امکانات مقدماتی نیز محروم بودند و برای همین باهدف تغییر وضع موجود، به همراه برادران شیعه برای پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه حضور یافتند و هم‌اکنون نیز به‌صورت برادروار در غم و شادی در کنار هم بوده که نشان از قدرت، پیشرفت، توسعه و بالندگی کشور است.

وی افزود: خوشبختانه اقوام و مذاهب ایرانی و به‌ویژه آذربایجان غربی و شهر ارومیه سالیان متمادی با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کرده و خواهند کرد تا در کنار هم شاهد تحقق ایرانی آباد بوده تا این استان به سرمنزل مقصود برسد.

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه گفت: بی‌شک باتوجه‌به اینکه در زمان ستم‌شاهی این مردم: بودند که یک‌تنه برای تحقق آرمان‌های نظام در مقابل دژخیمان بزرگ زمانه ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، بنابراین هم‌اینک نوبت مسئولان است که برای رفع مشکلات و تأمین رفاه و آرامش مردم تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به میلاد امام علی (ع) و روز پدر اظهار داشت: امام علی (ع) از شخصیت‌های بزرگ اسلام و تربیت‌یافته مکتب رسول خدا (ص) بود و سالیان متمادی در کنار پیامبر (ص) زندگی کرد و انسان وارسته‌ای بود.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: امام علی (ع) داماد رسول خدا (ص) بود و در آیه مباهله آمده است که پیامبر (ص) در روز مباهله عبایش را باز کرد و حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و امام حسن (ع) و حسین (ع) زیر عبای ایشان جای گرفتند.

وی در ادامه افزود: شخصیت بزرگی مانند امام علی (ع)، پدری به‌تمام‌معنا بوده و برای امت اسلامی یک پدر بود و پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) را پس از خود به‌عنوان امانت‌دار اموال مسلمانان قرارداد.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: امام علی (ع) ساداتی را تربیت کرد که مورد اکرام امت پیامبر (ص) هستند و اهل‌سنت نیز سادات را مایه سعادت می‌دانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15316

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد