شما اینجا هستید

    اقتصادی » لزوم استفاده از محلول نمک برای یخ‌زدایی معابر

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر ارومیه گفت: لازم است استفاده از محلول‌های نمک در عملیات یخ‌زدایی معابر در فصل سرما جایگزین ترکیب شن و نمک شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرتضی منافی رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهارکرد: باتوجه‌به آغاز فصل بارش، لازم است شهرداری ارومیه به تهیه و استفاده از محلول‌های به‌روز دنیا برای عملیات یخ‌زدایی معابر شهری اقدام کند.

بهرام گفت: لازم است استفاده از محلول‌های نمک در عملیات یخ‌زدایی معابر در فصل سرما جایگزین ترکیب شن و نمک شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر ارومیه بیان کرد: استفاده مستقیم از مخلوط شن و نمک برای یخ‌زدایی علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی، موجب تخریب سطح آسفالت و نیز بخش‌های فلزی ماشین‌آلات می‌‌شود.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از محلول‌های نمک بجای ترکیب شن و نمک، برای یخ‌زدایی معابر در زمستان به کار گرفته می‌شود و در شهر ارومیه نیز این امر بایستی مراعات شود.

بهرام در ادامه ضمن تشکر از مدیریت شهری در عملیات لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه گفت: عملیات لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه توسط عوامل اجرایی شهرداری ارومیه با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است که جا دارد به نوبه خود از شهردار ارومیه و معاونت خدمات شهری شهرداری و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر کنم.

خاطرنشان‌می‌شود محلول‌پاشی به جای نمک‌پاشی برای جلوگیری از یخ‌زدگی و لغزندگی معابر شهری در فصل زمستان، از نظر زیست محیطی آسیب کمتری به منابع آبی و خاکی می‌زند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14897

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد