شما اینجا هستید

    آرشیو » لزوم استفاده از ظرفیت ترانزیتی مرز رازی برای تجارت

به گزارش اروم tv ، مهرداد بذرپاش ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در خوی با بیان اینکه فرودگاه خوی ظرفیت‌های بی‌نظیر دارد اظهار کرد: طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های خوب در خوی ایجاد شده است. وی تصریح کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود […]

به گزارش اروم tv ، مهرداد بذرپاش ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح فاز اول طرح جامع توسعه پایانه مرزی رازی در خوی با بیان اینکه فرودگاه خوی ظرفیت‌های بی‌نظیر دارد اظهار کرد: طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های خوب در خوی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود ایجاد کنیم تا به جای مسیرهای موازی، از مسیرهای ارتباطی کشورمان استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اشتیاق کشورهای همسایه برای پیوستن به کنسرسیوم‌ها در حوزه کریدورهای ترانزیتی ایران گفت: مرز رازی ظرفیت تجاری خوبی دارد که این ظرفیت این مرز را باید فعال‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: بنابراین برای ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه ظرفیت ترانزیتی بسرعت فراهم کنیم.

بذرپاش اظهار کرد: باید در حوزه ترانزیت جذابیت‌های لازم را برای همسایگان خود ایجاد کنیم تا به جای مسیرهای موازی، از مسیرهای ارتباطی کشورمان استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در راستای رسیدن به این هدف که قابل توجه نیز به شمار می‌رود باید سرعت و کیفیت اجرای طرح‌های زیرساختی با وجود همه محدودیت‌های مالی افزایش یابد.

بذرپاش با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف در توسعه زیرساختی باید مورد توجه باشد، اضافه کرد: از سرمایه گذاران و تأمین کنندگان مالی می‌خواهیم در این حوزه ورود کنند و دولت نیز از آنها حمایت می‌کند.

وی گفت: تاکید داریم از ظرفیت سرمایه گذاران در همه فرودگاه‌ها، بندرها، جاده‌ها و پروژه‌های ریلی استفاده کنیم.

وی تاکید دارد: هر مجموعه‌ای که توان لازم را داشته باشد، ما آمادگی مشارکت با آنها را داریم.

بذرپاش ادامه داد: در قالب این طرح توسعه، سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی به صورت رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و روزانه هزاران نفر از شهروندان ایرانی و ترکیه‌ای می‌توانند با کمترین زمان معطلی از این مرز تردد کنند.

عملیات احداث این پایانه در سال ۱۳۹۸ در زمینی به مساحت بیش از هشت هزار مترمربع آغاز شد و سه هزار میلیارد ریال (۳۰۰ میلیارد تومان) برای آن هزینه شده است.

این طرح دارای سالن‌های تجاری، مسافری مجزا و مجهز به همه امکانات مورد نیاز است.

مرز رازی خوی یکی از پرترددترین و یکی از شکیل ترین مرزهای زمینی کشور است.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی است که از این تعداد، سه پایانه در مرز ترکیه قرار دارد. سرو ارومیه، رازی خوی و بازرگان ماکو این سه مرز را شامل می‌شود.

آذربایجان غربی ۵۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکیه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13696

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد