شما اینجا هستید

    اجتماعی » لایروبی بیش از ۱۵۵کیلومتر از رودخانه‌ها در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی گفت: طی دولت سیزدهم تاکنون ۱۵۶ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان که به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده بودند لایروبی و یا رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» مجید رستگاری با بیان اینکه موضوع لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های استان در برنامه کاری این شرکت قرار دارد گفت: در استان آذربایجان غربی در مجموع ۵۰۸۸ کیلومتر رودخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با اقدامات کارشناسی نقاط حادثه‌خیز در مسیر رودخانه‌های شهرستان شناسایی شده است گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۲۰۱ مورد رفع تصرف به مساحت ۲۹۲ هکتار در مسیر رودخانه‌های این شهرستان انجام شده است.

رستگاری اعتبار هزینه شده سال جاری جهت لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها و مسیل‌ها را ۴۲۲ میلیارد ریال دانست.

وی افزود: به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه و میاندوآب ۱۴ کیلومتر، بوکان ۹ کیلومتر، در شهرستان‌های چالدران، نقده و ماکو ۳ کیلومتر و سایر شهرستان‌ها در مجموع ۷ کیلومتر لایروبی شده است که در مجموع در سال جاری در کل استان بالغ بر ۵۷ کیلومتر لایروبی انجام شده است.

رستگاری افزود: موضوع اصلاح سازه‌های تقاطعی در مسیر رودخانه‌های استان نیز در دست اقدام است و تاکنون از مجموع ۳۴۷ مورد سازه تقاطعی که به‌عنوان نقاط حادثه‌خیز در استان شناسایی شده، ۷۵ مورد اصلاح شده است.

همچنین در طی سه سال گذشته قریب بر ۷ کیلومتر عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت‌گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15490

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد