شما اینجا هستید

    آرشیو » قول مساعدمدیرکل راهداری برای رفع ایرادات سه راهی قرالر کوه ارومیه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به معضل سه راهی روستای قرالر کوه و افزایش آمار تصادفات در این منطقه قول مساعد داد طی دو ماه آینده اقدامات لازم جهت کاهش تصادفات در این مکان انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری درناسسی، در حال حاضر یکی از معضلات اجتماعی جامعه امروز و عامل مرگ هزاران نفر در سال، تصادفات جاده‌ای است که علاوه بر صدمات جانی هزینه‌های اقتصادی زیادی را به جامعه و خانواده تحمیل می‌کند در این میان می‌توان بیان کرد متأسفانه کشور مابه عنوان یکی از کشورهای دارای بیشترین آمار حوادث جاده‌ای شناخته شده است، بنابراین شناسایی عوامل مؤثر بر شدت تصادفات جاده‌ای کشور از جمله عوامل راه، وسایل نقلیه و محیطی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 باید عنوان کرد ترکیبی از عوامل انسانی و فیزیکی و کیفیت پایین خودروها، هر ساله دومین عامل مرگ‌ومیرها در کشور یعنی تصادفات جاده‌ای را زمینه‌سازی می‌کند، توجه و مسئولیت‌پذیری رانندگان و اقدامات هماهنگ و یکپارچه ارگان‌های مربوطه از جمله موارد کاهش این اتفاقات و آسیب‌های جدی است که انتظار می‌رود اهتمام جدی دراین‌خصوص به وجود آید.

 لازم به یادآوری است حجم تلفات جاده‌ای در کشور ما در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته بسیار بالا است. این در حالی است که نمی‌توان دلیل این حجم گسترده از تلفات سالانه جاده‌ای را تنها به عامل انسانی تقلیل داد.

 باتوجه‌به این مشکلات مخاطبان پایگاه خبری درنا سسی نیز با ارسال مطالبی با گلایمندی اعلام کرده‌اند تصادف در سه‌راهی ورودی روستای قرالرکوه باعث ایجاد معضلاتی برای اهالی روستا و رانندگان شده است که در این مکان متأسفانه تصادفات زیادی منجر به فوت و آسیب‌های زیاد مالی می شود.

 در این راستا خبرنگار درناسسی جهت بررسی موضوع مصاحبه‌ای با مسئولان و اهالی انجام داده است که در ادامه با هم می‌خوانیم.

افزایش تصادفات در سه راهی ورودی روستای قرالر کوه ارومیه

 صابر جعفری رئیس شورای اسلامی روستای قرالر در گفتگو با خبرنگار درنا سسی اظهار داشت: روستای قرالر کوه در ۱۲ کیلومتری جاده اشنویه در بخش مرکزی ارومیه واقع شده است که در سه‌راهی ورودی روستا به علت نصب نبود علائم ایمنی و مناسب نبودن جاده هر هفته شاهد تصادفات زیادی در این منطقه هستیم.

 وی با ابراز تأسف ادامه داد: بر حسب پیگیری‌های متعدد و تایید پلیس راهور، متأسفانه اداره راه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص رفع معضل انجام نداده است و در حال حاضر منتظر اقدامات اداره راهداری در خصوص نصب سرعت‌گیر و موانع هشدار برای کاهش تصادفات در آن مکان هستیم .

 جعفری تصریح کرد: باتوجه‌به بازگشایی مسیر رودکی ۸۰ درصد خودروها از سه‌راهی قرالر کوه دور زده و به سمت رودکی تردد می‌کنند که این خودروها با سرعت زیاد به سه راهی وارد شده و موجب تصادفات بی‌شمار می‌شود.

مسوولان هیچ اقدامی برای رفع مشکل سه راهی روستای قرالر انجام نداده اند

 کریمی یکی از اهالی این منطقه گفت: طی ماه‌های اخیر تصادفات در این مکان افزایش‌یافته و از طریق شورای روستا پیگیر موضوع بوده‌ایم؛ اما طی مکاتبات و رایزنی‌های زیاد هیچ اقدام مثمرثمری دراین‌خصوص انجام نشده است.

 وی ادامه داد: ما هر روز برای تردد از این محل دچار ترس و اضطراب بوده و نگران جان‌عزیزانمان هستیم تا کی باید شاهد تصادفات و ازبین‌رفتن جان همشهری و هم‌محلی‌های خودمان باشیم از مسئولان به طور جد انتظار داریم برای رفع این مشکل اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

قول مساعد راهداری برای رفع مشکل سه راهی روستای قرالر 

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص معضلات سه‌راهی روستایی قرالر کوه اظهار داشت: باتوجه‌به تماس و پیگیری خبرنگار درناسسی کارشناس مربوطه به محل موردنظر اعزام و طی بررسی‌های انجام شده اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام می‌شود.

 آرامون خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناس مربوطه اصلاح هندسی لازم در این منطقه بایستی انجام و نصب علائم نیوجرسی و خط‌کشی و تابلو جهت کاهش تصادفات انجام می‌پذیرد.

 لازم به یادآوری است خبرنگار درنا سسی تا رفع‌شدن معضلات سه‌راهی قرالر و نصب علائم نیوجرسی پیگیر موضوع خواهد بود.

گزارش از رقیه وکیلی

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14434

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد