شما اینجا هستید

    آرشیو » قندیل‌های یخی در کمین جان مردم است

بارش برف و به دنبال آن سردی هوا و بروز یخ‌بندان در ارومیه باعث تشکیل قندیل‌های یخی در لبه شیروانی‌ها، بالکن‌ها به‌ویژه زیرگذرها شده و جان رهگذران را تهدید می‌كند.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌ارومtv؛ بارش برف و به دنبال آن سردی هوا و بروز یخ‌بندان در ارومیه باعث تشکیل قندیل‌های یخی در لبه شیروانی‌ها، بالکن‌ها به‌ویژه زیرگذرها شده و جان رهگذران را تهدید می‌کند.

شاید یکی از زیبایی‌های فصل زمستان تشکیل قندیل‌های یخی باشد؛ اما این صحنه‌های زیبا در صورت بی‌توجهی و سهل‌انگاری ممکن است تبدیل به بدترین خاطره شود.

قندیل‌های یخی علاوه بر خطرات جانی برای شهروندان می‌توانند با آب‌شدن و ریزش قطرات آب بر روی تابلوها، کابل‌ها و پست‌های برق باعث ایجاد اتصالی، آتش‌سوزی و یا برق‌گرفتگی شود و به همین خاطر نباید از اولویت مسئولین خارج شود.

معمولاً قندیل‌های یخی با شروع فصل سرما در شهر دیده می‌شود؛ هرچند آتش‌نشانان و پاکبانان شهرداری ارومیه در معابر مختلف شهر برای ایمن‌سازی معابر تلاش می‌کنند و قندیل‌ها را می‌شکنند، اما باتوجه‌به گستردگی شهر و تعداد زیاد معابر فرعی توان قندیل‌زدایی در تمامی اماکن شهر از عهده کارگران زحمتکش شهرداری خارج است و مشارکت همه شهروندان می‌تواند زمینه‌ساز پیشگیری از خطرات جانی احتمالی باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12105

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد