شما اینجا هستید

    آرشیو » عید غدیر أفضل اعیاد امت مسلمانان است‌/ولایت بازوی اجرا و ضامن اجرای احکام اسلامی

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان با بیان اینکه عید غدیر خم افضل اعیاد مسلمانان است و از آن به "عیدالله‌اکبر" تعبیر می‌شود گفت:ولایت بازوی اجرا و ضامن اجرای احکام اسلامی است .

به گزارش اروم tv حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و عید بزرگ غدیر خم اظهار داشت: طبق روایات مطرح شده ۱۸ ذیحجه را روز امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام و عید غدیر افضل اعیاد مسلمانان و از آن به عید الله‌اکبر تعبیر شده است.
وی ادامه داد: روز غدیر خم روزی است که در آن دین کامل شده است و اسلام به‌عنوان دین مورد رضایت قرار گرفته و اگر کسی اعتقادی به ولایت نداشته باشد در حقیقت دین آن کامل نیست چرا که ولایت مکمل دین است.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان تصریح کرد: هرکس اعتقادی به ولایت نداشته باشد از دین کامل برخوردار نبوده و علت اینکه ولایت مکمل دین است این است که احکامی که مجموعه دین را تشکیل می‌دهد باید مجری داشته باشد.
وی ادامه داد: احکام عبادی، اجتماعی، سیاسی و همه این موارد نیاز به مجری دارد و ضمانت اجرای احکام دینی اسلام ولی‌امر و والی است ولایت می‌تواند احکام را اجرا کند.
شبستری ادامه داد: علت اینکه قرآن کریم روز غدیر را به‌عنوان روز تکمیل دین معرفی می‌کند این است که ولایت مکمل دین است و والای و ولی مجری احکام اسلام هستند و احکام اسلام بدون اجرا ارزش زیادی پیدا نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر احکام در کتاب بماند و اجرا نشود بی‌فایده خواهد بود ولایت بازوی اجرا و ضامن اجرای احکام اسلامی است .
حجت‌الاسلام شبستری عنوان کرد: در عصر غیبت معتقد هستیم ولایت به جانشینان معصوم می‌رسد و طبق ادله‌ای که در مسئله ولایت‌فقیه مطرح شده کسی می‌تواند جانشین امام معصوم باشد که عالم به احکام دینی عادل و عارف به دین و اجرای دستورات اسلامی و عارف به مقتضیات زمان بوده و صلاحیت لازم برای اداره جامعه اسلامی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت ولایت معصومین به ولی‌فقیه می‌رسد و بیعت و اطاعت از ولی‌فقیه به منزله اطاعت از معصومین و امام‌زمان است.
نماینده مردم آذربایجان غربی تأکید کرد: در دستورات اسلامی و احکام دینی مسئله ولایت و ولی‌فقیه مورد اهتمام است و لایت فقیه امتداد ولایت معصوم علیه اسلام است.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13908

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد