شما اینجا هستید

    اجتماعی » عاملان قاچاق گندم در خوی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی اعلام کرده که عاملان توزیع غیرمجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در شهرستان خوی دستگیر شدند.

سردار رحیم جهانبخش در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» با اشاره به کشف یک تن گندم قاچاق در  خوی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی، تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب گندم یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و مأموران مبارزه با قاچاق ارز و کالا به این موضوع رسیدگی کردند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد که صاحب کارخانه با مشارکت تعدادی افراد سودجو، یک هزار تن هزار تن گندم یارانه‌ای به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال را در بازار آزاد به فروش رسانده است.

پدیده قاچاق کالا و ارز در کشور ما، واقعیتی کتمان‌ناپذیر است. این پدیده به دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و گاهی سیاسی، به‌ویژه در سال‌های اخیر، شکل‌گرفته است. عواقب این قاچاق برای دولت نیز حائز اهمیت است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش حقوق و عوارض دولتی، عدم تعادل در بازار رقابتی، تقویت توان شبکه‌های مجرمانه، گسترش فساد مالی و اداری از طریق نباتی و ارتشا، و اختلال در بخش تولید و توزیع کشور اشاره کرد.

به‌منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان، مبارزه جدی با قاچاق کالا گامی مؤثر است. حضور میدانی و نظارت بر فرایندها و استمرار روند بازرسی‌ها در مسیر رفع موانع و مشکلات، بسیار حائز اهمیت است.

یادآور می‌شود اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز بسیار مهم است و پدیده قاچاق کالا و ارز در کشور ما، واقعیتی کتمان‌ناپذیر است. این پدیده به دلایل مختلف اجتماعی، اقتصادی و گاهی سیاسی، به‌ویژه در سال‌های اخیر، شکل‌گرفته است. عواقب این قاچاق برای دولت نیز حائز اهمیت است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش حقوق و عوارض دولتی، عدم تعادل در بازار رقابتی، تقویت توان شبکه‌های مجرمانه، گسترش فساد مالی و اداری از طریق نباتی و ارتشا، و اختلال در بخش تولید و توزیع کشور اشاره کرد.
به‌منظور حمایت از تولید و تولیدکنندگان، مبارزه جدی با قاچاق کالا گامی مؤثر است. حضور میدانی و نظارت بر فرایندها و استمرار روند بازرسی‌ها در مسیر رفع موانع و مشکلات، بسیار حائز اهمیت است.
اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز بسیار مهم است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16000

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد