شما اینجا هستید

    اجتماعی » ضرب‌الاجل رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برای اجرایی کردن سامانه جامع کنترل و پایش زمین‌های زراعی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی برای اجرایی کردن سامانه جامع کنترل و پایش زمین‌های زراعی و اراضی ملی ضرب‌الاجل تعیین کرد.

ناصر عتباتی در گفت‌وگو با ارومtv؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی گفت: باید از این نعمت‌های خداوندی که در برخی موارد کاملاً استراتژیک و خاص هم هستند صیانت کنیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه صیانت از اراضی زراعی انجام پذیرفته مانند همین سامانه ارزشمندی که برای کنترل مطلوب زمین‌های زراعی و منابع طبیعی در استان ایجاد شده است که آماده اجرایی شدن است.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: استقلال و امنیت غذایی ما در صنعت کشاورزی رقم می‌خورد، لذا باید هوشمندانه از این نعمات خداوند مراقبت کنیم.
.
وی اظهار داشت: این سامانه برای پوشش دادن نقاط ضعف در امر صیانت و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی بسیار خوب است و همه مجموعه ها باید خود را با آن تطبیق دهند و آن را اجرایی کنند.

عتباتی  با تعیین ضرب‌الاجل اجرایی کردن سامانه جامع کنترل و پایش زمین‌های زراعی و باغات کشاورزی و اراضی ملی گفت: تا ۹ آذرماه باید این سامانه در تمامی نهادهای مرتبط اجرایی شود و گزارش امر به دادسرای مرکز استان اعلام شود و سازمان بازرسی هم نظارت لازم را در این خصوص کند.

وی افزود: آذربایجان غربی در بحث زمین و مسائل کشاورزی و زیست محیطی بسیار آسیب دیده که باید جبران مافات شود.

عتباتی افزود: کارهای فرهنگی و آموزشی در خصوص حفاظت از اراضی ملی و زراعی بسیار موثر تر از کارهای سلبی است و باید در این خصوص هم اقدامات شایسته صورت پذیرد.

وی همچنین از سازمان بازرسی خواست ترک فعل مدیران را در انجام وظایف خود در حوزه صیانت از صنعت کشاورزی و اراضی ملی و منابع طبیعی مورد رصد قرار دهند و هر کجا کم کاری یا سهل انگاری ببینند گزارش نمایند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11511

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد