شما اینجا هستید

    اقتصادی » صدور ۱۰۰درصدی اسناد تک برگی در اشنویه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور ۱۰۰درصدی اسناد تک برگی در اشنویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ناصر عتباتی در ششمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال آذربایجان غربی که با محوریت مشکلات شهرستان اشنویه برگزار شد اظهار کرد: جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال علاوه بر اینکه در مرکز استان تشکیل و به‌صورت موردی و در چارچوب مشخص برای کل استان تصمیماتی اتخاذ می‌شود، تلاش بر این است که جلسات ویژه‌ای برای اهم موضوعات هر شهرستان در آن حوزه تشکیل گردد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: تصمیماتی که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال اتخاذ می‌گردد می‌بایست نتیجه آنها صیانت و مراقبت از بیت‌المال و انفال عمومی و گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

 عتباتی در پایان تأکید کرد: عزتی که مردم برای شهدای خدمت قائل شدند نشان داد که آنها خدمتگزار واقعی را می‌شناسند، ازاین‌رو باید فرصت خدمت را قدر دانست و شکرگزاری یک خادم مردم، خدمت بی‌منت وی برای خلق ا… در راستای کسب رضایتمندی خداوند متعال است.

 مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان داشت: هدف و غایت شورای حفظ حقوق بیت‌المال، تدبیر و ورود عالمانه و هوشمندانه در راستای حفاظت از حقوق بیت‌المال با نگاهی دقیق، ضمن احترام به مالکیت اشخاص است.

 مجیدی ادامه داد: امروزه رویکرد دستگاه قضایی در تمامی محورها در کنار مردم و برای مردم بودن است و نتیجه این رویکرد و تلاش‌های صورت‌گرفته، منجر به این شده که استان آذربایجان غربی یکی از مجموعه‌های قضایی برتر و شاخص کشوری باشد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به بیان دستورات جلسه که در ۵ محور که شامل اقدامات پیشگیرانه و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی، آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اراضی علی‌آباد، برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه گدار، نتایج اخذ اسناد کاداستر بستر رودخانه‌ها، اجرای احکام قطعی محاکم در خصوص اراضی ملی و اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از هرگونه تخریب و آسیب به جنگل‌ها و مراتع و ارائه برنامه عملیاتی در راستای مقابله و برخورد و تشکیل پرونده پرداخت و مدیران دستگاه‌های متولی هر محور گزارشی از وضعیت موجود و اقدامات صورت‌گرفته را ارائه نمودند.

 ترابی فرماندار اشنویه نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت این شهرستان را ارائه و پس از ارائه نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های اعضای حاضر در مورد دستورات جلسه تصمیماتی اتخاذ گردید.

 یکی از این گزارش‌ها تکمیل صدور ۱۰۰ درصدی اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی اشنویه ظرف یک ماه آینده است که با دستورات و پیگیری‌های رئیس‌کل دادگستری استان صورت پذیرفته است که عتباتی این امر را هدیه‌ای به مردم شریف اشنویه برشمرد.

 در خصوص دستور جلسه مبنی بر اجرای طرح ملی مسکن در زمینهای علی‌آباد اشنویه مقرر شد تأمین مراتع از زمینهای مجاور برای دامداران این روستا بررسی و طرح نیز به‌صورت مرحله‌ای اجرا گردد تا خللی به دامداری روستائیان وارد نیاید.

 در مورد برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از حریم و رودخانه گدار مقرر گردید که هیچ مجوز برداشتی مگر برای اجرای طرح‌های دولتی آنهم موردی و تحت نظرات صورت نگیرد و همچنین آب منطقه‌ای، صمت، انتظامی و اهالی برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز متمرکز شوند و همچنین با برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه برخورد جدی و قاطع صورت پذیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16146

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد